مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی؛

اخلاق محیط زیستی و تقصیر تعلیم و تربیت

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: درجامعه ای که محیط زیست اولویت دولت مدیر آن است ، چنانچه محیط زیست دچار آسیب شده و اخلاق و رفتار محیط زیستی را درجامعه کمرنگ ببینیم، بیش از همه کانون تعلیم و تربیت مقصر است.
کد خبر: ۱۵۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ 07 January 2016
طی نشستی با حضور  روسای سازمان های حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش خراسان رضوی و ارتباط ویدئو کنفرانسی روسای آموزش و پرورش و محیط زیست شهرستان های خراسان رضوی برگزار شد، ۹۴ دبیرخانه محیط زیستی در مدارس سراسر استان به بهره برداری رسید.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هدف از انعقاد این تفاهم نامه را  ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی ، فرهنگی و پرورشی دانش آموزان درجهت ساختن الگوی صحیح فرهنگی و رفتاری محیط زیستی که ناظر بر ساحت زیستی و بدنی درتعلیم و تربیت است دانست.
 
حمید صالحی افزود: هماهنگی و همکاری درزمینه های دانش افزایی و ترویج فرهنگ اخلاق و سواد محیط زیستی دربین دانش آموزان، فرهنگیان، اولیاء و جامعه درجهت تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی کشور از این پس توسط ۹۴ دبیرخانه محیط زیستی مدارس سراسر استان به مرحله اجرا درخواهد آمد.
 
سید جواد حسینی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن اشاره به مفهوم زیست سالاری در جامعه کنونی گفت: درجامعه ای که محیط زیست اولویت دولت مدیر آن است، چنانچه محیط زیست دچار آسیب شده و اخلاق و رفتار محیط زیستی را درجامعه کمرنگ ببینیم، بیش از همه کانون تعلیم و تربیت مقصر است لذا با نگاهی به اصل ۵۰ قانون اساسی و ماده ۱۸۹ قانون برنامه پنجم توسعه ،حفاظت محیط زیست را وظیفه  مهم آموزش و پرورش دانسته و تاکنون در مباحث مختلفی دراین خصوص ورود موفق داشته ایم.
 
نماینده سازمانهای دانش آموز نهاد زیست یاران جوان و خورشید سبز نیز در این نشست از حضور ۳۰ هزار دانش آموز دراین دو تشکل دانش آموزی که با هدف حفظ محیط زیست و پاکسازی طبیعت با ایده های خلاقانه به این دوتشکل پیوسته اند خبر دادند.
 
گفتنی است در این نشست روسای ادارت آموزش و پرورش شهرستانهای تربت حیدریه، نیشابور و گناباد نیز که از طریق وب کنفرانس شاهد این رویداد بزرگ محیط زیستی استان بودند به تشریح اقدامات برجسته دبیرخانه هاتی یاد شده درشهرستانها پرداختند ودرپایان این نشست تفاهم نامه مشترک همکاری بین دو اداره کل مبادله شد.
 
پرستوها
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار