صدای زنگ خطر طلاق را مسئولین می شنوند؟

در حالی که معاون سیاسی و امنیتی استان قزوین تعداد طلاقها در استان قزوین را اعلام کرده است ، حال باید این سوال را پرسید که آیا زنگ خطر طلاق در استان برای مسئولین به صدا در نیامده است؟
کد خبر: ۲۳۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 29 May 2016
به گزارش تابناک از قزوین، رحیمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین با ابراز نگرانی از آمار طلاق در استان قزوین اعلام کرد از هر چهار ازدواج ثبت شده در استان يك ازدواج منجر به طلاق مي‌شود.
این رقم شاید در ظاهر آمار بزرگی نباشد اما اگر مسئولین از امروز به فکر مصون کردن خانواده های استان قزوین از بسیاری از معضلات و ناهنجاری های اجتماعی نباشد بدون شک به زودی شاهد یک آمار تلخ و اتفاق مرگبار خواهیم بود.
این نکته به قدری دارای اهمیت است که رحیمی نیز به آن اذعان دارد. این مسئول معتقد است بر اساس آمار منتشر شده از سوي اداره‌ی کل ثبت احوال استان نرخ طلاق در استان قزوین روند افزايشي نداشته است، اين در حالي است كه همين ميزان نيز براي استان فرهنگي و مذهبي قزوين غير قابل قبول است.
وی طلاق را اصلی ترین علت طلاقها در قزوین میداند و ادامه میدهد: استفاده از مواد مخدر يكي از مشكلاتي است كه در جامعه‌ی امروز وجود دارد و مطابق با بررسي‌هاي صورت گرفته دليل اصلي طلاق نيز ناشي از آن است.
از سویی یکی از مهم ترین علتهای رشد این معضلات اجتماعی بی تفاوتی در برابر آن است.عدم نگاه همه جانبه به مشکلات و پدیده های شوم اجتماعی و عدم توجه به فرهنگ سازی در سنین پایه یکی از اصلی ترین علتهای وقوع این پدیده شوم است.
عدم توجه به مشکلات جوانان و همچنین جدی نگرفتن آموزش های پیش از ازدواج از دیگر علتهای شکل گیری واقعه طلاق خواهد بود.
بدون شک وارد میدان شدن همه دستگاه های اجتماعی و پیش قرائلی نهاد های فرهنگی در میدان نبرد با معضلات اجتماعی می تواند در بلند مدت جامعه ار از بحران بزرگ طلاق برهاند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار