مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی تاکید کرد؛

اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر سدی در برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان

تابناک: عبدالرحیم علیپور با بیان اینکه قانون امر به معروف و نهی از منکر به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای محترم نگهبان رسید اما به دلیل مخالفت دولت ابلاغ نشد گفت: امربه معروف و نهی از منکر سد محکم در برابر تهاجمات و شبیخون فرهنگی دشمنان این نظام است که در صدد قتل عام بیرحمانه فرزندان این سرزمین مقدس می باشند.
کد خبر: ۳۰۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 01 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی، عبدالرحیم علیپور مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در یادداشتی ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت فرا رسیدن ماه خونبار محرم فلسفه قیام حسین ابن علی را امر به معروف و نهی از منکر برشمرده است که در راه احیا این فریضه الهی با نثار جان شیرین خود قدمی استوار برداشته است.

این یادداشت که به بهانه آغاز ماه محرم و نامگذاری هفته اول این ماه به عنوان هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر نگارش شده است به چرایی تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کشور و تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس می پردازد که با کارشکنی های دولت به موقع به مرحله اجرا نرسید. در این یادداشت آمده است:

حسین ابن علی علیه السلام در ماه محرم با اقامه امر به معروف و نهی از منکر اسلام را زنده کرد و به خاطر این قیام شکوهمند پیامبر اسلام (ص) فرمود: حسین از من است و من هم ازحسینم. تا در این هفته دستگاه های مختلف در رابطه با اهمیت، ضرورت، جایگاه و نقش بسیار مهم امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.

امر به معروف و نهی از منکر بیش از هفتاد بار در کتاب آسمانی ما مسلمانان یعنی قرآن شریف آمده است و صدها و هزاران روایت و حدیث از معصومین علیهم السلام دراین زمینه نیز در اختیار ماست. امر به معروف و نهی از منکر جزء فروع دین ماست. مثل نماز، روزه، حج و جهاد و بلکه بزرگان دین فرموده اند: اجرای همه واجبات الهی متوقف بر امر به معروف و نهی از منکراست.

امام عزیز (ره) و مقام معظم رهبری صدها بار به اهمیت، ضرورت وجایگاه رفیع و بی بدیل این فرایض مقدس و مظلوم تاکید فرموده اند. و قانون اساسی ما هم اصل هشتم خود را به این امر اختصاص داده است. درسال ۱۳۷۲ رهبر بیدار دل ما خطر بزرگ تهاجم فرهنگی را گوشزد نمودند و متعاقب آن ستادی به ریاست حضرت آیت الله جنتی تحت عنوان ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر تشکیل گردید و با حداقل ها ولی با امیدواری فراوان کار خود را آغاز نمود و حداکثر تلاش خویش را بعمل آورد.

ستاد احیا سالهای متمادی به دنبال وضع قانونی از طریق مجاری قانونی بود، تا بالاخره در فروردین و اردیبهشت ۹۴ این قانون به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای محترم نگهبان رسید و قریب هفت ماه به دلیل مخالفت دولت محترم ابلاغ نشد.

این قانون ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر را در سراسرکشور به امامان محترم جمعه واگذار نموده است تا در چهارچوب این قانون و سایر قوانین مملکت عمل نمایند. امید است امامان محترم جمعه حداکثر تلاش خود را در راستای عملیاتی و اجرایی نمودن این قانون مهم و اساسی بعمل آورند و همه ما باید بدانیم موضوعی که اینچنین در قرآن، در لسان معصومین علیهم السلام، فروع دین ما، قانون اساسی، بیانات امام عزیز و رهبرفرزانه انقلاب اسلامی با این عظمت یاد شده است حتما و قطعا موضوع بسیار مهم و اساسی می باشد که سرنوشت انسان ها و جوامع بشری درعمل به آن رقم میخورد.

از آنجایی که بر اساس حدیث شریف " کلکم راع و کلکم مسئولا عن رعیته"  همه در مقابل عمل خود و دیگران مسئول هستیم و به قول آن شاعر که می گوید چو می بینی که نابینا و چاه است، اگر خاموش بنشینی گناه است. همه باید احساس مسئولیت نموده و ساکت ننشینیم و بی تفاوت نباشیم. هر کس به قدر توان خود در جهت شناختن معروف و منکر و تذکر خیرخواهانه و ناصحانه باید کوشش و تلاش کند.

امروز که دنیا با تهاجمات و شبیخون فرهنگی در صدد قتل عام بیرحمانه فرزندان این سرزمین مقدس می باشد و دشمنی خود را با صراحت، علنی و آشکارا بیان میکند، وظیفه دانایان و آگاهان جامعه امر به معروف و نهی از منکر زبانی و نوشتاری است، و بی تفاوتی و گوشه عزلت گزیدن، خیانتی است آشکار و علنی که از هیچ کس پذیرفته نیست.

انتهای پیام/ عبدالرحیم علیپور

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
یوسفی از اراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
امربه معروف ونهی ازمنکرواجب الهی است وبی تفاوتی نسبت به ان بسیارزیان باراست.
ابراهیم محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
سلام امیداست مامردم نسبت به امربه معروف ونهی ازمنکرکه اقااباعبدالله الحسین بخاطران قیام کرد وشهیدشدرافراموش نکنیم.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار