یک کارشناس اقتصادی گفت: برای برون رفت از بحرانهای اقتصادی باید بخش کشاورزی را از ارکان اصلی توسعه اقتصادی به شمار آورد.
کد خبر: ۴۳۵۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴ 04 June 2017
به گزارش تابناک : به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان رسول خضری کارشناس اقتصادی با اشاره به پرداخت مطالبات بخش خصوصی اظهار داشت: مدیریت و برنامه ریزی در صنایع منابع مالی می‌تواند به تولیدات و زیرساخت ها در حمل و نقل کمک رسان بوده و نقش مهمی در چرخه تولید و اقتصاد ایفا کند.

وی ادامه داد: درحال حاضر توسعه روستایی آن‌چنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و همین امر کندی توسعه را به همراه داشته است.

این کارشناس اقتصادی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به بخش کشاورزی افزود: این‌بخش به علت ارتباطات گسترده ای که با سایر بخش های اقتصادی دارد می‌تواند با رشد خود زمینه تولید ثروت ، ایجاد بازار و ارز آوری و رشد صنعت را فراهم نماید. 

وی تأکید کرد: برای برون رفت از بحرانهای اقتصادی باید بخش کشاورزی را از ارکان اصلی توسعه اقتصادی به شمار آورد و به دلیل نقش به سزایی که این بخش در تأمین غذا، رفاه جامعه، تولید ناخالص ملی و در نهایت رشد اقتصاد ملی ایفا میکند ، آن را سرلوحه برنامه های اقتصادی خود قرار دهیم.

نیاز پیمانکاران برای تجهیز فعالیت های اقتصادی

درادامه حسین وکیلی از دیگر کارشناسان اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی دراین باره گفت: تمام نهادها و سازمان‌های دولتی به‌خصوص پیمانکاران خصوصی، تحت تأثیر قراردادهای عمرانی هستند.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و پیمانکاران برای گردش فعالیت اقتصادی و تجهیز پروژه های جدید نیاز به وصول مطالبات دارند، این درحالی است که درخصوص استقرار پیمانکاران این امر محدود است.

وکیلی عنوان کرد: مطالبات بخش خصوصی باید هر چه سریعتر به بستر بانک ها بازگردانده شود، چراکه باید منابعی برای تخصیص و تسویه حساب پیمانکاران در بانک ها وجود داشته باشد.





۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار