آمریکا خواستار آزادی فعال حقوق بشر بحرینی شد

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای با ابراز تاسف از محکومیت نبیل رجب فعال شناخته شده بحرینی به دو سال حبس، بر خواسته پیشین خود مبنی بر آزادی وی تاکید کرد.
کد خبر: ۴۵۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 11 July 2017
به گزارش تابناک : وزارت امور خارجه آمریکا در این بیانیه با تاکید بر آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز به عنوان عاملی برای افزایش تساهل و دربرگیری جوامع، از دولت بحرین خواست به وظایف و تعهدات بین المللی خود در جهت حقوق بشر و آزادی های بنیادین پایبند باشد.
'نبیل رجب' روز دوشنبه به اتهام پخش شایعه، اکاذیب و اظهارات مغرضانه در باره اوضاع داخلی و خدشه دار کردن اعتبار کشور، از سوی یک دادگاه بحرین به 2 سال حبس محکوم شد.
دادستانی بحرین در عین حال اعلام کرد که براساس قانون متهم حق دارد در موعد مقرر در دادگاه تجدید نظر به حکم صادره اعتراض کند.
مرکز حقوق بشر بحرین پیشتر با انتقاد شدید از اقدامات ضد حقوق بشری رژیم آل خلیفه، خواستار آزادی 'نبیل رجب' حقوقدان برجسته بحرینی و فعال اجتماعی این کشور شد.
بر اساس گزارش رسانه ها، محاکمه رجب فعال حقوقی برجسته و رئیس مرکز حقوق بشر بحرین بارها از سوی رژیم آل خلیفه به تعویق افتاده بود و روند رسیدگی به اتهام های مطروحه علیه وی با کارشکنی دستگاه قضایی آل خلیفه با کندی صورت می گیرد.
این مرکز پیشتر تاکید کرده بود که نبیل رجب به دلیل انتشار نظرات خود در خصوص جنگ -تجاوز عربستان به یمن- و نیز تهیه گزارش در خصوص شکنجه زندانیان بحرینی مورد اتهام قرار گرفته است.
این مرکز حقوق بشری همچنین تصریح کرده بود که تمام اتهامات سیاسی علیه این حقوقدان برجسته باید (از لحاظ حقوقی) لغو و دستگاه قضایی آل خلیفه به آزار و اذیت نبیل رجب پایان دهد.
مقام های امنیتی رژیم آل خلیفه 13 ژوئن (24 خرداد 95) نبیل رجب حقوقدان بحرینی را در منزلش در منطقه بنی جمره دستگیر و وسایل شخصی از جمله لپ تاپ وی را توقیف کردند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار