فاضلاب گناوه 50 میلیارد نیاز دارد

مدیر آب وفاضلاب شهری گناوه گفت: پروژه فاضلاب این شهر هزینه بر و براساس برآورد انجام شده برای تکمیل مناطق پنجگانه طراحی شده حدود 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۵۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹ 07 July 2015
تابناک بوشهر: غلامرضا مختاری روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با یاوران طبیعت این شهرستان افزود: این پروژه در سال 69 مطالعات مقدماتی آن شروع و در سال 73 نقشه برداری آن انجام شد.

وی گفت: تا سال 89 درمجموع 280 میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافت که در پنج منطقه طراحی شده هزینه و چهار ایسنگاه پمپاز احداث شد.

مختاری افزود: ازسال 93 دولت 35 میلیارد ریال مجدد ردیف اعتباری برای پروژه فاضلاب گناوه همزمان با 17 نقطه از دیگر شهرهای کشور درنظر گرفت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گناوه و عضو انجمن یاوران محیط زیست هم گزارشی از مصوبات شورای سلامت در خصوص آموزش های ترویجی برای ایجاد رغبت و افزایش انگیزه خانوارها برای خرید اشتراک و اتصال کامل فاضلاب خانگی ارایه کرد.

محمد تولیدی افزود: این اداره آماده همکاری آزمایشگاه مربوطه برای اقدامات اصلاحی کاهش دهنده میزان آلایندگی خروجی حوضچه ها است.

نماینده انجمن یاوران طبیعت گناوه نیز گفت: کارگروه آموزش و پژوهش این انجمن بررسی و تدوین برنامه های آموزشی وترویجی بمنظور تشویق و ترغیب شهروندان را برای تامین اشتراک و اتصال تمام واحدهای مسکونی به شبکه فاضلاب در دستور کار قرار می دهد.

غلامرضا نعمتی افزود: تداوم برگزاری نشست های دوره ای با دیگر دستگاههای مرتبط با حوزه فاضلاب بمنظور انتقال دغدغه های شهروندان و کمک به افزایش قدرت چانه زنی متولیان برای جذب اعتبارموردنیاز و اصلاح و ارتقای سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهر و نوارساحلی مدنظر و پیگیری های این انجمن قرار می گیرد.

دراین نشست دوستداران محیط زسیت مطالبی درخصوص مخاطرات ومعضلات زیست محیطی فاضلاب و همچنین استفاده از سیستم شبکه راهکارهایی ارایه دادند.

مقدار غیرمجاز cod نیترات، فسفات و دیگر املاح موجود در خروجی حوضچه های فاضلاب ، مدیریت بهینه حوضچه ها تصفیه اعم از استقرار حراست ورفع نواقصات فرایند آن، تداوم جاری شدن فاضلاب به دریا، استفاده از پساب فاضلاب برای مصارف کشاورزی و فضای سبز و تسریع در اجرای شبکه فاضلاب از عمده دغدغه های آنان بود.

نبود سیستم جامع و کامل فاضلاب در شهرگردشگری و تجاری گناوه در شمال استان بوشهر باعث شده تا علاوه بر تحت الشعاع قرار گرفتن همه فعالیت های عمرانی تبعات نامطلوب زیست محیطی و بهداشتی دربرخی از نقاط این شهر بوجود آورد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار