داد و ستد 3233 میلیونی بورس فارس

محمد کیامهر گفت: در معاملات ۳ ماهه نخست امسال ۳۲۳۳ میلیون سهم در بورس منطقه‌ای فارس داد و ستد شد.
کد خبر: ۸۶۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ 22 June 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمد کیامهر سرپرست تالار بورس منطقه‌ای استان فارس گفت: درسه ماهه نخست امسال (سال ۹۹) و طی ۵۷ روز فعالیت ۳۲۳۳ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۳۶ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

او افزود: متوسط ارزش روزانه خریدوفروش سهام طی این مدت ۶۴۵ هزار و ۵۷۹ میلیون ریال بوده است.

کیامهر ادامه داد: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله‌شده سه‌ماهه بهار امسال نسبت به آمار مشابه سال گذشته نشان می‌دهد حجم سهام معامله‌شده ۲۲ درصد و ارزش ریالی معاملات ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

سرپرست تالار بورس منطقه‌ای فارس تصریح کرد: بررسی ترکیب معاملات انجام‌شده حاکی از آن است که ۵۷ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۴۳ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

او عنوان کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس استان فارس ۲۶ شرکت است که از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۰ شرکت در بازار دوم و ۱۱ شرکت در فرابورس قرار دارند.

کیامهر گفت: در سه‌ماهه اخیر ۳۵ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده‌اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۱۰۵۱۳۷۱ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۱۸۴۴۵ میلیون ریال بوده است.

او بیان کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته‌شده در بورس ۲۶ شرکت هست که از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۰ شرکت در بازار دوم ۱۱ شرکت در بازار پایه فرابورس قرار دارند.

کیامهر اظهار داشت: همچنین شرکت‌های اشتادموتورز در سال ۸۶ و شیرین دارو در سال ۸۷ و شرکت‌های لاستیک دنا، مخابراتی راه دور ایران در سال ۸۸ طی مدت فعالیت بورس فارس از لیست شرکت‌های پذیرفته‌شده حذف و شرکت‌های سیمان فارس و کارخانجات مخابراتی ایران و سیمان داراب در سال ۸۳، پتروشیمی شیراز در سال ۸۴، سیمان‌سفید نی ریز در سال ۸۶ و سیمان فارس نو در سال ۸۷ به لیست شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اضافه شدند.

سرپرست تالار بورس منطقه‌ای فارس گفت: همچنین شرکت‌های پتروشیمی ممسنی و پتروشیمی کازرون در سال ۹۰ در بازار پایه فرا بورس و پتروشیمی فسا و پتروشیمی جهرم در سال ۹۱ و کاشی صدف سرام استقلال آباده در سال و خاک نسوز استقلال آباده در سال ۹۲ در بازار پایه فرابورس پذیرفته شدند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار