وضعیت زرد کرونایی اصفهان شکننده است

در شبانه روز گذشته، ۷۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری و ۵۶ بیمار بهبود یافته مرخص شدند.
کد خبر: ۹۲۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴ 30 December 2020

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان، مجموع موارد نمونه گیری شده کرونا را در مراکز درمانی این استان به جز کاشان و آران وبیدگل را هزارو ۴۹۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد و گفت: ازاین تعداد نمونه گیری شده، ۲۱۸ نفر مبتلای مثبت کرونا شناسایی شد که از این تعداد ۷۶ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.
آرش نجیمی افزود: در این مدت ۱۱ بیمار مشکوک وقطعی کرونا فوت شدند که آزمایش کرونای ۶ نفر از این بیماران مثبت قطعی اعلام شده است.
وی مجموع بیماران کرونا بستری در مراکز درمانی را ۴۶۱ نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد ۱۲۲ نفر با وضعیت جسمی بدحال در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
آرش نجیمی به مردم توصیه کرد به شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از اجتماع توجه داشته باشند تا روند نزولی و پیشگیری از این ویروس خطرناک در جامعه حفظ شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در رنگ بندی جدید اعلام وزارت بهداشت ۲۴ شهرستان استان اصفهان به وضعیت زرد کرونا تغییر رنگ داده و این تغییر ناشی از اجرای محدودیت‌های کرونایی و توجه بیشتر مردم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پیشگیری از دورهمی‌های خانوادگی در مناسبت‌های ۴۰ روز گذشته بوده است.
آرش نجیمی افزود: نگاهی به آمار‌های کرونا نشان می‌دهد تعداد بستری روزانه کرونا در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به کمتر از ۱۰۰ نفر رسیده و مجموع بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان هم به کمتر از ۴۵۰ نفر رسیده است.
وی گفت: در مقایسه آماری از ۲۹ آبان تاکنون، بستری بیماران کرونا در مراکز درمانی ۸۰ درصد، آی سی یو ۷۰ درصد و فوتی‌های ناشی از کرونا ۷۵ درصد کمتر شده و این کاهش ابتلا قابل توجه است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی، وضعیت کنونی کرونا را شکننده دانست و افزود: با وجود کاهش گردش ویروس کرونا، با توجه به مناسبت‌ها و رویداد‌های مختلف پیش رو نگران هستیم در صورت فراموشی و بی توجهی مردم به ویروس کرونا به شرایط قبل برگردیم.
آرش نجیمی به مردم توصیه کرد همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از دورهمی‌ها و شرکت در تجمع‌ها خودداری کنند تا بر این ویروس خطرناک غلبه کنیم.
وی گفت: امروز برخلاف پیش بینی رسیدن تعداد فوتی‌ها به ۱۰۰ نفر در روند کاهش بیماری هستیم و در صورت بی توجهی به وضعیت نارنجی خواهیم برگشت.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، این استان را در اجرای طرح شهید سلیمانی پیشتاز در کشور معرفی کرد و افزود: اصفهان الگوی دیگر شهر‌ها در اجرای این طرح شد و با غربالگری وسیع و شناسایی بیماران مبتلا اصفهان، سیر نزولی مبتلایان به این بیماری در اصفهان محقق شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار