بسته ویژه خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «ریاست‌جمهوری ۱۰میلیارد از دولت کمک گرفت رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲ 28 September 2015


روایت کوچک زاده از تعویق طرح دوفوریتی برای حج

مهدی کوچک زاده امروز در اینستاگرام خود نوشت: امروز در جلسه غیر علنی مجلس وزیر ارشادو وزیر کشور وآقای عبداللهیان گزارشی از وضعیت حاجیان و مصدومین ومتوفیان ارائه دادند. بر نگرانیهایمان افزوده شد برای اینکه خدای نکرده جان وامنیتشان تهدید نشود طرح دوفوریتی رابامشورت دولت وهیئت رییسه به تعویق انداختیم، البته بیش از 140 امضا برای آن جمع شده بود واگر ادامه می دادیم 90درصد نمایندگان آن را امضا می کردند. همه برایشان دعاکنیم.

فرزند شهیدی که هرگز عضو خانواده شهدا نشد

اینستاگرام منسوب به اسحاق جهانگیری امروز نوشت: مديريت منابع انساني از مواردي بوده كه در چند سال اخير در دولت قبل كاملا فراموش شده و موجب شد كه بسياري از نخبگان از كشور خارج بشوند و ضررهاي زيادي متوجه اقتصاد و علم كشور شد. چند روز قبل در افتتاح خط٣ مترو كه با حضور رييس محترم جمهور انجام شد يكى از دست اندركاران آن پروژه عظيم، از نخبگان علمي و مهندسي كشور بود و در ١٥ سالگي وارد دانشگاه شد و نفر اول مقطع دكترا در اكادمي علوم مسكو بود. دكتر رحماني در كنار مقالات متعدد در اكثر پروژه هاي مهم كشور مثل تونلتوحيد و تونلنيايش و پلصدر و اتوبان امام علي پروژهاي ملي مسكن و ،،، نقش كليدي ايفا كرده بود و هرگز ادعايي نداشت فرزند شهيدي كه بنا به وصيت پدر هرگز عضو خانواده شهدا نشده بود و در گمنامي فقط خدمت رو به عنوان رسالتش پذيرفته بود عليرغم پيشنهادات فراوان در كشور ماند و دليل نرفتن رو عشق به مردمش عنوان كرد.

نظر خاتمی در باره سرلیستی ناطق در جبهه اصلاحات

محمدرضا خاتمی فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: "محمدرضا خاتمی” در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،‌ درمورد روند شکل‌گیری ائتلاف اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده اظهار داشت: روند ائتلاف اصلاح‌طلبان در حال پیگیری و رسیدن به یک لیست واحد می باشد. وی در خصوص سر لیستی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس آینده تصریح کرد: این مسائل از سوی رقبای جریان اصلاحات مطرح می‌شود و در میان اصلاح‌طلبان سرلیستی اهمیت چندانی ندارد چرا که مهم ترین مسئله در این جریان ارائه برنامه در جهت رفع مطالبات ملی و بهبود وضعیت کشور است، البته اگر در این میان فردی دارای اقبال بیشتری بود قطعا بعنوان سرلیست انتخاب می شود. خاتمی در مورد اظهارات برخی اصلاح‌طلبان مبنی بر سرلیستی آقای ناطق نوری اظهارکرد: ضمن احترام به افراد، جریان قالب اصلاح‌طلبان قطعا سرلیست اصلاح‌طلب در انتخابات خواهند داشت و هویت جریان اصلاحات حفظ می‌شود. وی در خصوص ائتلاف دو جریان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا در انتخابات، افزود: در جریان اصول‌گرا تمایلی برای این ائتلاف وجود ندارد و در ضمن اصلاح‌طلبان هم با توجه به امکانات و افراد در این جریان ترجیح می دهند با جریان مقابل رقابت داشته باشند تا ائتلاف. وی در پایان در خصوص فضای مجلس آینده تصریح کرد: امیدواریم در صحنه سیاسی کشور سعه صدر وجود داشته باشد تا با شرکت حداکثری مردم انتخابات پرشوری را داشته باشیم.

ماهی گیری رسایی از آب گل آلود وقایع حج

حمید رسایی در پی انتقادات خود به دولت روحانی امروز در وب سایت شخصی و صفحه اینستاگرام خود موضوع عدم صدور ویزا برای مسئولان ایرانی از سوی مقامات سعودی را دستاویزی برای انتقاد مجدد از دولت کرد و نوشت: شاید اگر روزی که به نماینده معرفی شده دولت يازدهم برای سازمان ملل ویزا ندادند، دولت محترم کوتاه نمی آمد، شاید اگر روزی که جان کری برای توقف کشتی یمن، تلفنی با آقای ظریف سخن گفت و نتیجه گرفت، پاسخ دندان شکن می شنید، شاید اگر... امروز اینگونه به هيات سیاسی کشورمان اهانت نمی شد و در حالی که حجاج زیادی به شهادت رسیده اند و تعداد زیادی مجروح و تعداد کثیری مفقود شده اند، اینگونه در برابر سعودی ها هم منفعل نبودیم و کاسه چه کنم چه کنم دست نمی گرفتیم. آقای روحانی، توقع این بود که برای التیام بخشیدن به اضطراب و مصیبتی که افکار عمومی درگیر آن است، سفرتان را نیمه تمام می گذاشتید اما حالا که ماندید، همه منتظرند بشنوند از تریبون سازمان ملل چگونه از ناتوانی آل سعود در رسیدگی به میهمانان خانه خدا سخن خواهید گفت، چگونه از حقوق ملت داغدار ایران دفاع خواهید کرد و پاسخ قاطعانه ای به کارشکنی و توهین سعودی ها خواهید داد. امیدوارم همچون دو سال گذشته در برخورد با آل خبیث سعودی، دچار لکنت زبان نباشید. لطفا حالا که مانده آید، فرصت حضور در سازمان ملل را از بین نبرید و چشم های گریان ملت داغدار ایران را با نطقی عزتمندانه التیام ببخشید. بی تردید در این صورت، نیمه تمام نگذاشتن چنین سفری برای افکار عمومی قابل پذیرش است

رابطه دیپلماسی عمومی و عزای عمومی

وب سایت 598 در انتقاد به رویکرد دولت و مسئولین دولتی در برخورد با فاجعه منا نوشت: بی تدبیرها فکر می کنند که اگر در برابر پشته کشته ها سکوت کنند، دیپلماسی تنش زدایی به خرج داده اند؛ در حالی که آمریکایی ها از کشته نداشته پشته درست می کنند. اگر می خواهید تدبیر را آمریکایی هم بفهمید، سکوت راهش نبود! بروید مثل امام خامنه ای شاگرد مکتب حضرت زینب و کوه آتشفشان کربلا باشید تا سرّ هیچ نیی در نینوا نماند و مظلومیت صدها مسلمان در منا دفن نشود. این یک عرف اجتماعی یا تعارف دیپلماتیک نبود که امام خامنه ای سه روز عزای عمومی اعلام کردند! اگر مسؤولین و مردم واقعاً همین استراتژی زینبی (س) امام خامنه ای را پی گیری می کردند، چه می شد؟ مگر می شود 70 میلیون نفر عزادار باشند و بسوزند و ببارند و سیاه بپوشند و با همه وجود بر ضد آل سعود رسانه شوند و ستون های جبرگرایی و قدریه مسلکی معاویه صفتانه آل سعود را هیچ «مختار»ی نلرزاند؟ اعلام عزای عمومی و عزادار بودن در فاجعه منا، یک ضرورت است و زنده نگه داشتن نفرت از آل سعود و شیطان بزرگ حامی وی، و سنگ رسانه ای بر هویت این شیاطین زدن، یک واجب شرعی و خونخواهی از شهدای منا و یمن و عراق و سوریه، فلسطین و لبنان، و کاری ابراهیمی است.

سه ضلعی اصلاح طلبان با ناطق، لاریجانی و ولایتی

روزنامه جوان در شماره امروز خود و در تحلیلی از آرایش انتخاباتی مجلس نوشت: در انتخابات سال ۹۲ اين حسن روحاني بود كه به نمايندگي از هاشمي‌رفسنجاني و همچنين با حمايت اصلاح‌طلبان توانست به سكوي انتخابات رياست جمهوري دست پيدا كند و حالا اصلاح‌طلبان بايد خود را با گزينه‌هاي ديگري در ميان كساني كه خود آنان را اصولگرايان جديد مي‌نامند، پيدا كنند. اصلاح طلبان به خوبي از برخي شكاف‌ها در داخل جبهه اصولگرايي به خصوص اختلافات موجود بين اتحاد سه‌گانه پايداري، جبهه ايثارگران و مؤتلفه با ساير شخصيت‌هاي حاضر در اين جبهه آگاهند و تلاش مي‌كنند با استفاده از مديريت اين شكاف به اهداف خود در انتخابات مجلس شوراي اسلامي دست پيدا كنند؛ هدفي كه در سال ۹۳ سعيد حجاريان به صراحت آن را با عنوان تكرار مجلس پنجم بيان مي‌كند و حالا به نظر مي‌رسد اصلاح‌طلبان سه ضلعي لاريجاني، ولايتي و ناطق براي تكرار موفقيت سال ۹۲ و ايجاد يك فراكسيون اقليت اما منسجم و تأثيرگذار در مجلس دهم را در نظر گرفته‌اند. در اين سه‌ضلعي از نظر اصلاح‌طلبان ولايتي وظيفه مهار سعيد جليلي را به عنوان شاخص‌ترين چهره پايداري بر عهده خواهد داشت. علي لاريجاني جزئي ديگر از اين مثلث است كه اصلاح‌طلبان اميد فراواني براي حضور مؤثر وي و البته همپيماني او با دولت براي تشكيل يك بلوك رقابتي با اصولگرايان دارند. نكته جالب اينجاست كه حسين موسويان مذاكره‌كننده سابق ايران در مذاكرات هسته‌اي با اشاره به حمايت‌هاي لاريجاني از تيم مذاكره‌كننده ايراني به اين نكته اشاره كرده بود كه اتحاد روحاني و لاريجاني مي‌تواند شرايط بي‌سابقه‌اي را در عرصه سياسي ايران پديد بياورد. اما در اين ميان حضور علي‌اكبر ناطق نوري در جريان انتخابات مجلس بهترين گزينه‌اي خواهد بود كه اصلاح‌طلبان اميدوارند بتوانند با آن به موفقيت قبلي خود دست پيدا كنند. ناطق به هيچ عنوان در ائتلافي كه يكي از اجزاي آن جبهه پايداري باشد، داخل نخواهد شد و اصلاح‌طلبان اميدوارند از آن نهايت استفاده را ببرند. ناطق به عنوان يك شخصيت مؤثر در داخل نظام مي‌تواند چانه‌زني‌هاي دروني براي حضور آنان در انتخابات را به پيش ببرد و در صورت لزوم سلامت آنان را براي شوراي نگهبان قانون اساسي تضمين كند.

عارف و پاشنه آشیل اصلاحات

وب سایت اصولگرای نماینده در تحلیلی از چرایی تاکید کارگزاران و اصلاح طلبان بر سرلیستی عارف نوشت: هفته نامه صدا"ارگان حزب کارگزاران سازندگی" روز گذشته در یادداشتی به قلم محمد قوچانی نایب رئیس کمیته سیاسی این حزب با ارائه این خبر که "شخصیت های سیاسی برجسته اصلاح طلب نظیر آیت الله هاشمی و حجت الاسلام حسن خمینی از حجت الاسلام ناطق نوری برای حضور در عرصه انتخابات دعوت بعمل آورده اند"، ناطق نوری را گزینه مطلوب برای ریاست مجلس دهم معرفی کرد. اتفاقی که تاکنون رخ داده این است که طیف های درون قدرت اصلاحات، برای ریاست مجلس دهم بر روی گزینه هایی چون ناطق نوری و علی لاریجانی تمرکز یافته اند و ظاهراً محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات باید همانند انتخابات ریاست جمهوری یازدهم سودای ریاست را از سر به در کرده و به نفع فردی که از منظر اصلاح طلبان اصولگرای میانه رو تلقی می شود، کناره گیری کند. البته این پرسش مطرح می شود که "چرا اصلاح طلبان و بخصوص کارگزاران بر حضور و نقش آفرینی شیخ نور در انتخابات مجلس دهم تاکید می کنند"؟ در پاسخ می توان به تمایل یاران رئیس دولت سازندگی به آرایش و ترکیب مجلس پنج اشاره کرد. آنها برخلاف عارف معتقدند باید مجلسی همچون مجلس پنجم تشکیل شود ضمن اینکه کارگزارانی ها از دوران ریاست ناطق بر مجلس پنجم به نیکی یاد می کنند. کارگزاران به عنوان جریانی که از دنده راست برخواست، به چپ چرخید و حالا توسط عناصر آن مجددا راست مدرن خوانده می شود، سخت در پی سرلیستی شیخ نور است. معاون اول دولت اصلاحات نیز که کسی نمی‌تواند ناراحتی اش از ماجرای کناره گیری اجباری به نفع روحانی در انتخابات را منکر شود به نظر می آید این بار بنای کوتاه آمدن ندارد اما از سامانه انتخاباتی کارگزارانی ها خارج شده است. به هر ترتیب معاون اول دولت اصلاحات پیش از این بدنبال انتشار برخي خبرها پيرامون حضور ناطق نوري در انتخابات و احتمال سرليستي وي توسط اصلاح طلبان، صراحتا اعلام کرده بود که در اين صورت به شکل مستقل و با ليست حزب خود در انتخابات شرکت خواهد کرد و این یعنی همان پاشنه آشیل اصلاحات.

چه کسی اولین بار برخی سیاسیون را اعتدال گرا نامید؟

حسن عباسی در گفتگویی با نسیم گفت: اما بعد از شکست ایران گیت با دخالت امام(ره)، آن کلید حسرت بزرگی روی دل بعضی از جناح‌های سیاسی کشور گذاشت، آنقدر که گروهی از سیاستمداران کشور که بخشی از فرماندهی جنگ را عهده‌دار بودند و همزمان در مجلس هم مسئولیت‌های کلیدی داشتند از پی آن کلید راه افتادند و سه چهار ماه بعد یعنی در 8 شهریور 1365 با سفر به پاریس در مذاکرات مخفیانه‌ای با آمریکایی ها حضور پیدا کردند، مذاکراتی که البته بعدا معلوم شد تیم آمریکایی اسرائیلی‌هایی بودنده اند که آمریکا را دور زده بودند و با ایران وارد مذاکره شده بودند. این مذاکرات در 8 شهریور 1365 در هتلی در پاریس برگزار شد. چندی بعد اسرائیلی‌ها این خبر را رسانه ای کردند و جهان را در جریان این مذاکره قرار دادند. در این میان اما "یدیعوت آحارنوت" که یک مجموعه رسانه‌ای مربوط به پدرخانم مشاور نخست وزیر رژیم صهیونیستی است برای اولین بار از واژه ای خاص برای کسانی که از سوی ایران وارد مذاکره شده بودند استفاده کرد. یدیعوت آحارنوت در آن زمان گفت: تیم مذاکره کننده اسرائیلی در جریان مذاکرات پاریس با سیاسیون "اعتدال گرا"ی ایران مذاکره کرده است. شما جریان اعتدال‌گرا یا ادبیات اعتدال‌گرایی را در دو سال اخیر می‌شنوید ولی "یدیعوت آحارنوت" و نشریات مربوطه در سال 1365 از این کلمه استفاده کردند، بعد هم در سال 1373 یعنی حدود 21 سال پیش همان بخش انگلیسی "یدیعوت آحارنوت" که از عبری ترجمه می‌شود از کلمه " moderate" به معنی "اعتدال‌گرا" و به معنی "نیروهای معتدل" برای بخشی از جریان سیاسی کشور استفاده کرد. البته همین جریان همانهایی بودند که در مجلس شورای اسلامی هم در سال‌های آخر دفاع مقدس جمعی را برای خودشان تشکیل داده بودند و اسم آن را "عقلا" گذاشته؛ یعنی بقیه و آنهایی که درگیر جنگ هستند، فرماندهان نظامی و انسان‌های رشیدی که بخش عمده‌ای از آنها شهید شده‌اند و دیگران فاقد عقلند و این چهار نفر در مجلس شورای اسلامی عقلا هستند و همین عقلا هم با رژیم صهیونیستی مذاکره کردند.

پیکان قرمز علی کریمی 508 میلیون به فروش رفت

پیکان قرمز رنگ علی کریمی که برای کمک به موسسه خیریه در مشهد به مزایده گذاشته بود به مبلغ 508 میلیون تومان به فروش رفت.به گزارش خبرگزاری آنا، خودرو پیکان قدیمی علی کریمی بازیکن باسابقه فوتبال ایران که برای کمک به موسسه خیریه فیاض بخش در مشهد به مزایده گذاشته بود در قبال دو باب مغازه به قیمت 508 میلیون تومان فروخته شد.در مراسم مزایده این خودرو پیشنهادات خرید خودرو از 88 میلیون شروع شد و در نهایت شخصی با پیشنهاد واگذاری دو باب مغازه در اطراف حرم مطهر رضوی به قیمت 508 میلیون تومان در قبال دریافت این خودرو توانست آن را در اختیار بگیرد.

علت تماس ۳۰ باره ظریف به معاونش؟/ مداحان مجالس ترحیم راه ورود به مجلس!/ گزینه های احمدی نژادی ها برای ریاست مجلس/ رابطه دیپلماسی عمومی و عزای عمومی/ چه کسی اولین بار برخی سیاسیون را اعتدال گرا نامید؟

کاهش ۱۲ میلیار دلاری مبادلات ایران و چین

مبادلات تجاری ایران و چین در هشت ماه نخست سال جاری میلادی، یعنی از اوایل دی ماه سال گذشته تا اوایل شهریور امسال، حدود ۱۲ میلیارد دلار کاهش یافته است.خبرگزاری تسنیم به نقل از اداره گمرک چین این میزان افت را ۳۴ درصد به نسبت سال گذشته گزارش داده است.

کدام بخش از اجرای «ژوله» در خندوانه سانسور شد؟

امیرمهدی ژوله در گفتگو با هفته نامه «تماشاگران امروز» اعتراف کرد که بخش‌هایی از اجرایش در برنامه «خندوانه» سانسور شده‌است.به گزارش آنا، این طنزپرداز که کار مطبوعاتی‌اش را در سال 1379 با هفته نامه «تماشاگران امروز» آغاز کرده بعد از 15 سال در مقابل همکاران سابقش نشست و ناگفته‌هایش را بیان کرد.بخش‌هایی از صحبت‌های این طنزپرداز در ادامه آمده است:با موزیسین هماهنگ کردم که وقتی من شلنگ را در می‌آورم، نی بزند و یک تیکه هم داشتم که می‌رفتم پول می‌دادم که برایم کلیپ بسازند. یک شعر خوب هم می‌خواندم: صد دفعه، هر دفعه، دستمه، بسمه ... و روی این هم تمپو می‌آمد. ولی این تیکه را درآوردند.زمان اجرا واقعی است. ولی یک تیکه هایی بود که درآوردند و با دو تا نمای تماشاچی و این‌ها درست شد.دفعه اول فقط به رامبد نگاه می‌کردم. کج هم ایستاده بودم. به من گفتند سرت را بچرخان. سرم را چرخاندم یادم رفت. اصلا ارتباط گرفتن با آنها فاجعه است.دیروز دو تا خانم می خواستند با من عکس بگیرند و اصرار داشتند که در عکس برای من شاخ بگذارند. من اندازه آن جایگاهی که در آن قرار گرفته ام نیستم. فارغ از هر گونه شکست نفسی، واقعا دور اول می‌گفتم خدا کند حذف بشوم. دور بعدی را می خواهم چه کنم؟ الان نمی‌خواهم حذف بشوم؛ ولی واقعا نمی دانم دفعه بعد را چه کنم.سریال «درحاشیه» اصلا از لحاظ متن چیزی برای دفاع ندارد. آن‌قدر که همه چیز به هم ریخت و اصلا آن کاری که می‌خواستیم بکنیم نشد و در مونتاژ قسمت‌ها بی سر و ته شد و ...

پیش بینی رحیم صفوی برای 20 سال آینده مکه و مدینه

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه کمتر از 20 سال آینده مکه و مدینه توسط «دولت اسلامی» اداره می‌شود، گفت: تلخ‌تر از وقوع حادثه منا، برخوردهای غیرمسئولانه، غیر انسانی و غیر اسلامی پادشاهی سعودی است.به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا تأکید کرد: مسلمانان باید برای اداره مکه و مدینه و حج فکری بیندیشند چرا که دولت سعودی نشان داده در مدیریت و تأمین امنیت زائران ناتوان است. از این رو امیدواریم دولت‌های اسلامی موضع فعالی در مقابل این رژیم اتخاذ کنند.وی تصریح کرد: خون این شهدا و آه و ناله هزاران شهید یمنی دامن آل سعود را می‌گیرد و ان‌شاءالله کمتر از 20 سال آینده مکه و مدینه توسط دولت اسلامی اداره می‌شود و آل سعود وجود نخواهد داشت.

گزینه های احمدی نژادی ها برای ریاست مجلس

سایت دولت بهار منتسب به هواداران دولت سابق به صورت تلویحی از کاندیداتوری غلامحسین الهام خبر داده و او را در صف گزینه های ریاست مجلس قرار داده است.به گزارش پارسینه، سایت دولت بهار منتسب به هواداران دولت سابق به صورت تلویحی از کاندیداتوری غلامحسین الهام خبر داده و او را در صف گزینه های ریاست مجلس قرار داده است.بر اساس این گزارش در نظرسنجی که روی این سایت قرار گرفته با طرح این سوال که کدام گزینه احتمالا رییس مجلس آینده خواهد شد بعد از ناطق نوری، عارف، لاریجانی، حسینیان و جلیلی نام الهام از نزدیکان رییس جمهور سابق قرار گرفته است.

پناهیان : درباره فاجعه منا اطلاعاتی دارم که بعدا خواهم گفت

حجت الاسلام پناهیان در خصوص فاجعه رخ داده در منا تصریح کرد: اگر اداره این مسیر سه کیلومتری را در منا به خود حجاج محول می‌کردند این فاجعه اتفاق نمی‌افتاد اگر اجازه می‌دادند آب به حجاج برسد و آن‌ها به هم کمک رسانی کنند ما شاهد این اتفاق تلخ نبودیم.استاد حوزه و دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: اگر وزیر عربستان در وضعیت کنونی برای هر کشور اسلامی درخواست دیدار بفرستد قبول کردن آن یک ننگ بزرگ است و جالب اینجاست که وزیر امور خارجه کشور خودمان برای این وزیر درخواست دیدار ارسال می‌کند و آن هم با کمال افتخار این درخواست را رد می‌کند!حجت الاسلام پناهیان در پایان سخنان خود در مراسم ختم «سوگواره مومنان مهاجر» گفت: با مختصری انیمیشن و فیلم می‌شود این حرف‌ها را ثابت کرد و من منتظرم تا حاجیان به کشور بازگردند تا آن موقع اخباری را به شما بگویم که بدانید و مطمئن شوید که آل سعود برای اینکه مطمئن شود این قتل عام صورت گرفته است چه اقدامات اضافه‌ای انجام داده است.

بالاخره احمدی نژاد پیام داد!

در حالی چند روز از حادثه حجاج در منا می گذرد که سرانجام احمدی نژاد در این زمینه پیامی را ارسال کرده است. احمدی‌نژاد با صدور پیامی گفت: مسئولین دولت سعودی که مدعی خادمی حرمین شریفین هستند، به جای کشتار بی‌وقفه مردم بی‌دفاع و مسلمان یمن، به خصوص در ایام حج و ماه حرام، باید پاسخگوی ضعف مدیریت حج باشند.

علت تماس ۳۰ باره ظریف با معاونش؟

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه متن و حاشیه شبکه 3 سیما گفت: وزیر امور خارجه نیز از نیویورک بیش از 30 مرتبه در تماس تلفنی با اینجانب پیگیر موضوع است و همراه آقای روحانی رئیس جمهور در رایزنی با مقامات کشورها درباره وضعیت زائران ما رایزنی و گفت‌وگو می‌کنند.معاون وزیر خارجه کشورمان در ادامه گفت: محمد بن نایف ولیعد عربستان نماینده ویژه‌ای را در این باره تعیین و این نماینده به محل استقرار آقای قاضی عسگر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی رفت و همه حرفها را شنید و دوباره بن نایف به آقای قاضی عسگر پیام داد که به سرعت دستور داده‌ایم کارها پیش برود.

مداحان مجالس ترحیم راه ورود به مجلس!

کاندیداهای احتمالی دوره دهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز علاوه بر دیدارهای چهره به چهره، به نشست‌های خانگی و حضور در برنامه‌‌ها و مجالس عمومی در روزها و هفته‌های اخیر شتاب بیشتری داده‌اند و این در حالی است که احتمال ورود برخی چهره‌های شاخص‌تر به این تبلیغات زودهنگام! نیز طی روزهای آتی وجود دارد و برخی دیگر نیز تبلیغات خود را از طریق فضای مجازی و رسانه‌های در قالب نگارش یادداشت و مقاله آغاز کرده‌اند.به گزارش فارس در روزهای گذشته برخی نامزدهای احتمالی دست به دامن مداحان مساجد ترحیم شده‌اند به طوری که فرد یاد شده با حضور در مجالس ترحیم حاشیه شهر و شلوغ، مداح آن مراسم که از قبل هماهنگ شده است ضمن اعلام حضور وی در مراسم و تشکر و قدردانی، از پشت تریبون اعلام می‌کند آقای فلانی هم در انتخابات مجلس آینده شرکت خواهند کرد امیدواریم همشهریان عزیز عنایت به این مسئله داشته باشند.

وعده روحانی به سرمایه‌گذاران آمریکایی

بعد از حضور روحانی در نیویورک و برخی از جلسات وی، روحانی عصر جمعه در نشست با مدیران شرکتهای تجاری، اقتصادی و صنعتی آمریکا به مذاکرات گسترده شرکتهای بزرگ اروپایی و آسیایی با ایران اشاره و گفت: فضای پساتحریم، شرایط جدید اقتصادی و سیاسی را فراهم کرده که شرکتهای بزرگ تجاری، اقتصادی و صنعتی باید از آن استفاده کنند. به گزارش راه دانا وی در ادامه با اشاره به برخی موانع احتمالی برای سرمایه گذاری و حضور شرکتهای آمریکایی در ایران افزود: تردیدی نیست که این موانع و مخالفت ها پایدار نخواهد ماند.

واکنش زیباکلام به متن و حواشی حادثه منا

صادق زیباکلام معتقد است که حادثه اخیر در مِنا، برای عده‌ای به بهانه‌ای تبدیل شده است تا تعصبات و احساسات نژادپرستانه خود علیه اعراب را بروز دهند. این استاد دانشگاه در فیس‌بوک نوشت:«برخلاف سایر مسلمانان دیگر، پاسخ ما ایرانیان به این پرسش که «مسئولیت تراژدی منا بر عهده کیست؟» روشن است. پاسخ یا درست‌تر گفته باشیم «پاسخ‌های» ما در قبال این پرسش در قالب مجموعه‌ای از واکنش‌ها ظاهر شدند. یکی از واکنش‌ها بیرون ریختن تعصبات و احساسات نژادپرستانه بسیاری از ما ایرانیان علیه اعراب بود.

ریاست‌جمهوری ۱۰میلیارد از دولت کمک گرفت!

هیئت وزیران در جلسه مورخ 1394.6.22 به‌پیشنهاد نهاد ریاست جمهوری و تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به‌استناد ماده (55) قانون محاسبات عمومی کشور ــ مصوب 1366 ــ تصویب کرد: مبلغ یکصد میلیارد ریال به‌صورت هزینه‌ای از محل اعتبارات جزء (1) ردیف (510000) قانون بودجه سال 1394 کل کشور تحت عنوان "هزینه‌های پیش‌بینی نشده ــ کمک"، بابت تأمین هزینه‌های ضروری در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار می‌گیرد تا با رعایت قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.این مصوبه توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

انصراف ترکان از یکی از مناصبش

رییس روابط عمومی سازمان نظام مهندسی با بیان این مطلب که اکبر ترکان از ورود به هفتمین دوره انتخابات این سازمان انصراف داده است، گفت: رییس کنونی سازمان با توجه به حجم بالای کار در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از حضور در این دوره انصراف و کنار کشیده است. سعید الله بداشتی در گفت و گو با ایلنا اظهار داشت: اکبر ترکان تا یکسال آینده رییس این سازمان باقی خواهد ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار