مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه از امحای ۱۷ هزار سلیندر گاز مایع به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد و بازسازی و نوسازی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شیر سیلندر گاز مایع در استان طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ 13 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «مهدی حسین‌پور» افزود: با توجه به اینکه استفاده از سیلندر گاز مایع نیازمند رعایت اصول ایمنی بویژه توجه یه قوانین و مقررات استاندارد، نحوه شارژ سیلندرها، نحوه نگهداری و همچنین شیر و اتصالات آن است که مصرف کنندگان باید به آن توجه کنند.

وی یادآوری کرد: طبق مواد ۹ و ۱۱ قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، تمرکز، عرضه و فروش گاز مایع توسط تاسیسات توزیع کننده گاز مایع بدون پروانه استاندارد، ممنوع است.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه در ادامه گفت: هرگونه شارژ سیلندرهای مسافرتی، ۱۱ کیلوگرمی و با ظرفیت بیشتر در مراکز غیرقانونی و فاقد مجوز ممنوع بوده و متخلفین از قانون به دلیل به مخاطره انداختن سلامت و ایمنی شهروندان به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی خواهند شد.

حسین‌پور افزود: ساختار تأسیسات و خدمات مربوط به شارژ و عرضه سیلندر گاز مایع مشمول مقررات استاندارد اجباری است و این اقدام به منظور حفظ سلامتی و ایمنی مصرف‌کنندگان انجام شد.

وی گفت: مردم در صورت مشاهده نقص، موارد را از طریق سامانه گویای ۱۵۱۷ در طول شبانه روز و خط ارتباطی استانی ۴۵۱۷-۰۸۳ و یا سایت اداره کل استاندارد به آدرس Kermanshah.inso.gov.ir (در بخش ارتباط با ما) با اداره کل استاندارد استان کرمانشاه تماس بگیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار