مدیرکل استاندارد کرمانشاه گفت: باتلاش کارشناسان این اداره کل توانستیم با صدور ۲۹ پروانه استاندارد حلال در سال گذشته رتبه اول بین استان‌های منطقه شامل همدان، مرکزی، کردستان، خوزستان، ایلام و لرستان و رتبه ششم را در بین ۳۱ استان کشور کسب کنیم.
کد خبر: ۱۱۰۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ 18 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «مهدی حسین‌پور»افزود: اداره کل استاندارد استان با صدور هشت پروانه حلال برای فرآورده روغن حیوانی کرمانشاهی نقش مهمی در توسعه صادرات این محصول بومی و سنتی کرمانشاه ایفا کرد.

وی در خصوص اهمیت نشان حلال گفت: حلال به عنوان یک استاندارد جهانی، معیاری از کیفیت غذای سالم و بهداشتی در جهان، عاملی برای توسعه مبادلات محصولات و صنایع غذایی در بین کشورهای اسلامی و غیراسلامی است.

حسبن‌پور اظهار داشت: رعایت استانداردهای حلال به ویژه برای واردات محصولات به کشورهای اسلامی و مصرف جوامع مسلمان در کشورهای غیراسلامی ضروری است.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای فعالیت های استانداردهای حلال کشور جمهوری اسلامی ایران بتواند سهم قابل توجهی از تجارت جهانی حلال را از طریق صادرات غیرنفتی به خود اختصاص دهد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد: طبق برنامه سازمان ملی استاندارد با همت مسوولان و تلاش صاحبان صنایع، ایران موفق شود رتبه نخست تجارت حلال تا سال ۱۴۱۴ را در سطح کشورهای منطقه و قرار گرفتن در بین پنج کشور اول عضو سازمان همکاری های اسلامی را کسب کند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار