مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کرمانشاه خبر داد؛
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه ۲ هزار و ۸۱۲ حساب اداری دستگاه‌های اجرایی را مسدود کردیم و اکنون در استان ۴۶۲ حساب وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۲۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸ 28 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه محمود رشیدی اقدم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت در سالن جلسات اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بررسی شاخص‌های اقتصادی استان کرمانشاه از سوی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی انجام می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس بررسی‌ها نشان می‌دهد وضعیت استان کرمانشاه ارتقاء یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه تصریح کرد: نرخ بیکاری از ۱۵/۱ درصد در زمستان به ۱٠/۲ درصد در بهار کاهش پیدا کرده و به لحاظ کشوری هفت رتبه ارتقاء داشته‌ایم.

وی گفت: واردات در سه ماهه نخست ۴۸ درصد کاهش و صادرات ۱۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه بیان کرد: به طور کلی کاهش واردات یک شاخص مثبت تلقی می‌شود و تورم نقطه‌ای در اسفند ماه ۶۱/۱ درصد بوده که در کل کشور این میزان ۵٠/۲ درصد بوده است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ یک هزار و ۴۵٠ درخواست تسهیلات داشتیم که یک هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان در این راستا پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: یکی از افتخارات دولت بارگذاری درگاه ملی مجوزها است که راه‌اندازی شده است.

این مسئول در خصوص روند صدور مجوزها از درگاه ملی بیان کرد: بعد از ورود به درگاه mojavez.ir و احراز هویت و انتخاب شغل، کد پستی و شماره تلفن همراه درخواست می‌شود.

وی تأکید کرد: ظرف ۴۸ ساعت به کد پستی مراجعه و در صورت تایید حداکثر سه روز بعد پروانه pur کد صادر می‌شود و صدور و ابطالش هم توسط درگاه مجوز ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ١٠٠ درصد مشاغل خانگی و ۸٠ درصد مشاغل صنفی در ۲ طبقه‌بندی هستند و مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی افزود: تیم ما روزانه دستگاه های اجرایی را رصد می‌کند که تا کنون ۳۴٠ مورد در سال جاری پیگیری داشتیم.

وی تشریح کرد: پس از اخذ مجوز یک تعهد نامه وجود دارد که مجوز گیرنده در صورت عدم رعایت تعهدات خود ٢ سال از اشتغال محروم می‌شود و یک شعبه هم در دادگاه برای رسیدگی به متخلفین وجود دارد.

وی بیان کرد: در خصوص مولد سازی دارایی ها باید ۵٠ درصد خروجی آن در طرح های نیمه تمام استفاده شود.

وی با اشاره به تک برگی شدن تمام اسناد، بیان کرد: یازده هزار و ۱٠۳ سند دفترچه‌ای داشتیم، یازده هزار و ۶۴ عدد تک برگی شده و پس از از بین بردن معارضات، انسجام پیدا کرد.

وی گفت: املاک شناسایی شده طی امسال ٨۴ واحد است، ۴۶ فقره آموزش و پرورش، ۳۴ عدد استانداری، سه عدد شرکت پست و یک عدد مربوط به بهزیستی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پرونده‌های ارسال شده به سازمان خصوصی سازی ۵۱ فقره بوده که ارزش آن ۲۱٠ میلیارد تومان است.

این مسئول تشریح کرد: مجوز باقی مانده سنوات قبل ۵۵ فقره به ارزش ۳۳٠ میلیارد تومان بوده که در صورت بروز اختلاف این موضوع به کمیته اختلاف کشور ارجاع می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار