سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از میانگین حدودا چهار دقیقه‌ای رسیدن به محل حوادث مرتبط با آتش‌نشانی در سمنان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷ 24 April 2024

به گزارش تابناک سمنان، رضا خادمیان ۵ اردیبهشت‌ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در یک سال گذشته ۵۲۸ مورد آتش‌سوزی و یک‌هزار و ۵۰ مورد عملیات امداد و نجات در این شهرستان رخ داده است.

وی از ۲۷ هزار و ۴۷۳ تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: در مجموع این تماس‌ها، طی این یک سال به ۷۱۱ ساعت و ۲۷ دقیقه و ۲۴ ثانیه عملیات اطفاء و امداد و نجات انجامیده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان تصریح کرد: میانگین رسیدن به محل حادثه طی این عملیات‌ها ۴ دقیقه و ۱۱ ثانیه بوده است.

وی با اشاره به مهمترین دلایل تماس‌ها با آتش‌نشانی سمنان عنوان کرد: آتش نشانان سمنان در مجموع طی این یک سال ۵۲۸ مورد حادثه آتش‌سوزی را پوشش دادند که علل حریق‌های به ترتیب شامل بی‌احتیاطی، نقص فنی خودرو، اتصالی برق و ... بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین آتش‌سوزی‌های سمنان با ۱۴۲ مورد مربوط به حوزه آتش سوزی در معابر، ساختمان‌های متروکه، ضایعات و سطل‌های زباله بوده است. همچنین طی این بازه یک ساله ۸۲ مورد حریق مسکونی و ۶۸ مورد حریق خودرو نیز در آتش‌نشانی سمنان ثبت شده است.

وی گفت: ماموران آتش‌نشانی شهرستان سمنان در سال گذشته در یک‌هزار و ۵۰ مورد حادثه جداگانه شامل محبوسی و باز کردن درب منزل و خودرو، گیر کردن حلقه یا انگشتر، تصادف و واژگونی خودرو، آسانسور و... شرکت و به شهروندان و هموطنان امدادرسانی کرده است.

خادمیان ادامه داد: بیشترین آمار حوادث در این یک ساله نیز مربوط به محبوس شدن در کابین آسانسور با ۳۷۹ مورد بوده است. همچنین گرفتن حیوانات موذی با ۲۱۴ مورد و محبوس شدن افراد در اماکن و منازل با ۱۴۹ مورد به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار داشتند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی سمنان با اشاره به خدمات‌دهی به مناطق خارج از محدوده شهری افزود: تعداد ۸۸ مورد از این حوادث آتش‌سوزی و امداد و نجات خارج از محدوده شهری رخ داده که توسط نیروی‌های عملیاتی به خوبی پوشش داده شده است.

وی یادآوری کرد: تعداد نجات یافتگان این حوادث در یک سال گذشته یک‌هزار و ۵۹ نفر بوده است.

خادمیان در پایان یادآور شد: در یک سال گذشته ۹ هزار و ۳۵۵ نفر ساعت برای کارکنان ادارات، شرکت‌ها، مدارس و.. دوره‌های آموزش مقدماتی فرهنگ ایمنی برگزار شده است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار