کد خبر: ۱۳۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 01 December 2015

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان البرز از اهتمام ویژه این اداره‌کل در راستای قرنطینه اسب‌های وارداتی خبر داد.

مسعود عصار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج با اشاره به قرنطینه اسب‌های وارداتی به این استان و اهتمام اداره‌کل دامپزشکی بر قرنطینه این اسب‌ها اظهار داشت: در این راستا از ابتدای سال جاری تا کنون 214 اسب وارداتی به استان البرز به منظور ارزیایی‌های گوناگون قرنطینه شده‌اند.

وی ادامه داد:‌ این تعداد اسب از کشورهای اروپایی به این استان وارد شده‌اند که با قرنطینه، این اسب‌ها زیرپوشش اقدامات دامپزشکی با اخذ مجوزهای لازم از سازمان دامپزشکی کشور قرار می‌گیرند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان البرز افزود: در این راستا این اسب‌ها در قرنطینه نیز تحت مراقبت‌های بهداشتی نیز قرار می‌گیرند.

عصار خاطرنشان کرد: قرنطینه اسب‌های وارداتی کشور در استان البرز به صورت فعال و مستمر اقدامات خود را در جهت ارزیایی این اسب‌ها ادامه می‌دهد.

وی بیان داشت: در این راستا این اسب‌ها پس از نظارت‌های مختلف بهداشتی و دامپزشکی به مراکز پرورش اسب در سراسر کشور انتقال داده می‌شوند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به نظارت‌های دقیق و کارشناسی شده مسئولان دامپزشکی بر این اسب‌های وارداتی گفت: بر روی این اسب‌ها خدمات دامپزشکی از جمله واکسیناسیون (تست مشمشه، شاربن و کزاز) به موقع، خون‌گیری جهت آزمایشات لازم و ...نیز انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار