در جلسه ستاد امر به معروف کرمانشاه مطرح شد
ترویج تذکر لسانی در جامعه به‌عنوان یک وظیفه همگانی و ورود لباس‌هایی با نوشته‌های نامتعارف خارجی به کرمانشاه از جمله موضوعاتی بود که در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۲۹۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 16 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس ، جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بعد از ظهر امروز با حضور آیت‌الله شیخ مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه و نماینده ولی‌فقیه در استان و سردار بهمن ریحانی، فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه برگزار شد.
براساس این گزارش، مجتبی بیاتی معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان، روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت، حوزه هنری و نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان، جانشین فرماندهی انتظامی استان، شهردار و نمایندگان دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف استان کرمانشاه نیز در این مراسم حضور داشتند.
بررسی وضعیت اجرای طرح یادآوران، چگونگی اجرای طرح طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و بخش‌های مختلف جامعه و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در تمام شئون زندگی اجتماعی از جمله موضوعاتی است که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت.
برگزاری همایش دست‌اندرکاران اجرای امر به معروف و نهی از منکر، انجام تبلیغات محیطی و فضاسازی در جامعه، وضعیت عفاف و حجاب در خیابان‌ها و اماکن عمومی، وضعیت لجام‌گسیخته برگزاری نامناسب کنسرت‌های موسیقی پاپ، ارائه آموزش برای ترویج اجرای تذکر لسانی در جامعه به‌عنوان یک وظیفه همگانی و تعامل با تولیدکنندگان پوشاک برای جلوگیری از اشاعه مدهای غربی نیز در این برنامه مورد تاکید بود.
ساماندهی وضعیت فضای مجازی، استفاده از ظرفیت عظیم اثرگذاری ماه محرم برای اصلاح ناهنجاری‌های اجتماعی، سامان‌دهی وضعیت برگزاری مراسم فرهنگی، تقویت مفاهیم حقوق شهروندی، استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات اثربخش در جامعه با تمرکز بر جوانان نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه در این خصوص مباحثی مطرح شد.
انعقاد تفاهم‌نامه با خبرگزاری فارس برای ترویج امر و نهی دینی در کرمانشاه
رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه در این جلسه با اشاره به وضعیت نامناسب برگزاری کنسرت‌های موسیقی، اظهار داشت: این موضوع نیازمند بررسی و سامان‌دهی است و آسیب‌های اقدامات خلاف عرف، شرع و قانون در این مراسمات در جامعه زیاد است.
عباس سروری به موضوع ورود برخی لباس‌های نامناسب با پشت‌نویسی کلمات خارجی به کرمانشاه انتقاد کرد و افزود: اخیرا مانتوهایی وارد بازار شده که جملات عجیب و بعضا ناشایستی بر روی آن چاپ شده است و این در حالی است که مردم کرمانشاه مردم متدین و انقلابی هستند و باید مراقب افراد سودجو باشیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با خبرگزاری فارس استان کرمانشاه مبنی بر انجام اقدامات فرهنگی در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای اثرگذاری در بخش‌های مختلف جامعه انجام گرفته است.
*تولیدی پوشاک زیرزمینی در کرمانشاه وجود ندارد
نعمت‌الله حقیقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز در این جلسه، تاکید کرد: هیچ تولیدی لباس و پوشاکی در کرمانشاه وجود ندارد که لباس‌های نامتعارف و زننده که خلاف موازین شرعی و اخلاقی باشد را تولید کند و در این زمینه اقدامات لازم از طریق اتاق اصناف کرمانشاه انجام می‌شود.
شکوفه یعقوبی، مسؤول امور بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه نیز در این جلسه به بیان گزارش عملکردی از اقدامات انجام گرفته در حوزه بانوان پرداخت و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان کرمانشاه را تشریح کرد.*فضای مجازی بستری برای عرضه محصولات نامتعارفجانشین فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه نیز در این جلسه بیان کرد: تمام لباس‌هایی که دارای ظاهر نامناسبی هستند در مغازه‌ها عرضه نمی‌شوند، چراکه نظارت دقیقی در این زمینه وجود دارد و در بسیاری از مواقع شاهد عرضه این لباس‌ها در فضای مجازی هستیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار