کد خبر: ۳۱۸۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹ 26 October 2016


معاون هنری - سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرزگفت : به منظور آگاهی بخشی به دانش آموزان و خانواده ها با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش اولین همایش آموزش بازیهای رایانه ای در این استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، ابراهیم شریفی روز چهارشنبه در همایش بازیهای رایانه ای ویژه مربیان و معاونان پرورشی مدارس البرز که در سینما تئاترشهر بوستان چمران برگزار شد افزود: مربیان و معاونین پرورشی در مدارس با دانش آموزان ارتباط مستقیم دارند به همین دلیل برای انتقال پیام های آموزشی با عنوان بازیهای رایانه ای به جامعه هدف (دانش آموزان - والدین) از این معلمان فرهیخته در عرصه تعلیم و تربیت خواستار مشارکت در این طرح مهم در مدارس استان شدیم.

وی اظهارکرد: معلمان به دلیل جایگاه ارزشمندی که در جامعه دارند می توانند در فرهنگ سازی در بخش بازیهای رایانه ای نیز مهمترین نقش را ایفا کنند زیرا با کودکان و نوجوانان استان ارتباط مستقیم و مستمر دارند.

وی از معلمان به عنوان سکان داران عرصه تعلیم و تربیت در کشور یاد کرد و افزود: امروزه متاسفانه استفاده از بازیهای رایانه ای در فضای خانه ایرانی رایج شده به گونه ای که بیشتر وقت کودکان ، نوجوانان و حتی جوانان در خانه به انجام بازیهای رایانه ای می گذرد.

معاون هنری - سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ادامه داد: والدین نیز توجه و نظارت لازم را نسبت به انتخاب و انجام بازیهای رایانه ای توسط فرزندانشان در خانه ندارند در حالی که بازیهای رایانه ای برای کودکان و نوجوانان آثار مخرب فراوانی را در پی دارد.

شریفی با اشاره به اینکه همه بچه ها به بازیهای رایانه ای در خانه علاقه زیادی دارند و حتی آن را به گردش های تفریحی و مهمانی های خانوادگی ترجیح می دهند خاطرنشان شد: والدین باید دانش فردی خود را نسبت به آثار مثبت و منفی بازیهای رایانه ای بالا ببرند تا برخورد مناسب را در خصوص برنامه ریزی و انتخاب بازیهای رایانه ای متناسب با سن فرزندانشان را با آموزش چهره به چهره و پرسش و پاسخ داشته باشند.

وی از مربیان و معاونین پرورشی مدارس آموزش و پرورش البرز درخواست کرد با برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع بازیهای رایانه ای زمینه شناخت بیشتر دانش آموزان و اولیاء را در زمینه تاثیرات منفی بازیهای رایانه ای بوجود آورند.

معاون هنری - سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز همچنین بر تهیه بازیهای رایانه ای مجاز از سوی والدین بر حسب گروه سنی فرزندانشان از مراکزی که از فرهنگ و ارشاد دارای مجوز رسمی هستند تاکید کرد.

شریفی گفت: در این همایش کارشناس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای کشور نکات اصلی را برای معلمان شاغل در پست مربی و معاون پرورشی که در فرهنگ سازی جامعه نقش مهمی را بر عهده دارید عنوان کردند.

در این همایش 600 مربی و معاون پرورشی مدارس البرز شرکت کردند.

به شرکت کنندگان بسته آموزشی - فرهنگی بازیهای رایانه ای از سوی بنیاد ملی بازیهای رایانه ای اهدا شد.

در حاشیه این همایش نمایشگاه کتاب با عنوان خانواده و فضای مجازی ، تربیت دینی و سیک زندگی ایرانی - اسلامی نیز برپا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار