معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بیرجند:
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بیرجند گفت: خراسان جنوبی به دلیل تنوع اندیس های معدنی و وجود زیرساخت های آزمایشگاهی از لحاظ زمین شناسی بکر است که می تواند به عنوان قطب زمین شناسی کشور تلقی شود و این مهم نیاز به توجه و سرمایه گذاری بیشتری دارد.
کد خبر: ۳۴۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 13 December 2016
« ناصر ندا» روز سه شنبه در حاشیه برگزاری چهارمین نشست انجمن ملی زمین ساخت و زمین شناسی ایران در دانشگاه بیرجند افزود: مباحث مرتبط با زمین و معدن می تواند یکی از محورهای توسعه استان باشد و این واحد دانشگاهی و گروه زمین شناسی نقش ویژه ای در این زمینه می توانند ایفا کنند.
وی گفت: این همایش با همکاری دانشگاه بیرجند و به همت انجمن زمین شناسی برگزار شد که در این همایش استادان و متخصصان زمین شناسی مباحث تخصصی ارایه می دهند.
وی بیان کرد: دانشگاه بیرجند به عنوان قطب علمی شرق کشور در زمینه های مختلف علوم مانند علوم پایه و علوم کاربردی فعالیت دارد.
به گزارش ایرنا، ندا یادآور شد: دانشگاه بیرجند دارای 10 دانشکده، 54 گروه آموزشی و بیش از 11 هزار دانشجو است که در رشته های مختلف مشغول به تحقیق و تحصیل هستند.
وی اظهار کرد: گروه زمین شناسی دانشگاه بیرجند که در غالب دانشکده علوم فعالیت می کند یکی از قدیمی ترین و پرسابقه ترین گروه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه است.
وی ادامه داد: این دانشکده دارای 15 عضو هیئت علمی، چهار کارشناس، 26 دانشجوی دکتری، 86 دانشجوی ارشد و 120 دانشجوی کارشناسی است.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بیرجند عنوان کرد: این گروه آموزشی و پژوهشی توانسته است به همت استادان در سال های گذشته ارتباط خوبی با مراکز تحقیقاتی داخل و خارج از کشور برگزار کند.
ندا، اضافه کرد: در حال حاضر سازمان زمین شناسی کشور، اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، سازمان بهره برداری و پژوهشگاه بین المللی زلزله از جمله سازمان هایی هستند که با گروه های زمین شناسی دانشگاه بیرجند همکاری می کنند.
وی یادآور شد: سال های گذشته استادان دانشگاه توانسته اند ارتباط خوبی با دانشگاه ها و مراکز بین المللی از جمله دانشگاه کمبریج، دانشگاه ملی تایوان، دانشگاه رم سه، پاریس 6، مکزیک، فرانسه و آکادمی علوم خلق چین ارتباط برقرار کنند.
وی ادامه داد: همچنین طرح های پژوهشی و فعالیت های تحقیقاتی مشترکی با این دانشگاهها در حال انجام است و گزارش های تحقیقاتی مشترکی تاکنون چاپ شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار