فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش:
سرهنگ حسن صنعتکاران فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش در نشست خبری که در ستاد ناحیه برگزار شد ویژه برنامه‌های ایام شعبانیه و مراسم ارتحال امام خمینی (ره) را اعلام کرد.
کد خبر: ۳۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸ 21 May 2015
به گزارش تابناک و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کیش پرس، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش در این نشست با تبریک ایام شعبانیه و روز پاسدار گفت: سپاه پاسداران برای دفاع و حفاظت از ارزشهای نظام و انقلاب اسلامی تشکیل شد و آنچه سپاه را از دیگر نهاد‌ها متمایز می‌کند معنویتی است که در روح و کالبد سپاه دمیده شده است.

وی افزود: سپاه بابت این نهال معنوی که در سرزمین ایمان و اخلاص نشانده است به خود می‌بالد. پاسدارانی که هیچ حریم و مرزی برای پاسداری از ارزش‌های انقلاب و اسلام نمی‌شناسند و هر زمان که ارزش‌های اسلام مورد تهدید دشمنان قرار گیرد از جان خود که ارزشمند‌ترین هدیه آنان به اسلام است خواهند گذشت.

صنعتکاران با بیان اینکه روحیه نوزایی و پیشرفتی که در سپاه وجود دارد نشانگر این است که آن‌ها وظیفه انتقال ارزش‌ها به نسل‌های بعد را به خوبی انجام داده‌اند تاکید کرد: همین روحیه بود که در عملیات بیت المقدس توانست زمینه آزاد سازی خرمشهر را رقم بزند.

وی تصریح کرد: امروز هم پاسداران انقلاب اسلامی هیچ مرز جغرافیایی برای دفاع از ارزش‌های نظام اسلامی متصور نیستند و به گفته جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هرجا عرصه تنگ شد؛ پاسداران جان برکف اسلام آماده دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: به فرموده آقا، سپاه کهنسال می‌شود اما با وجود پاسداران هیچگاه پیر و کهنه نشده و همواره نوزایی خود را دارد.

وی آغاز ویژه برنامه‌های ایام شعبانیه را با حضور پاسداران در نماز جمعه اعلام کرد و افزود: دیدار پاسداران با امام جمعه و تقدیر از پاسدارن در این روز از دیگر برنامه‌های نخستین روز از برنامه‌های سپاه کیش است.

سرکشی به خانواده‌های جانبازان در روز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع)، غبارروبی از گلزار شهدای گمنام مسجد امام حسن مجتبی (ع)، گرامی داشت سالروز آزاد سازی خرمشهر، برگزاری جشن ولادت سید الشهداء (ع)، ویژه برنامه میلاد امام سجاد (ع) در مسجد کمپ سحر، برگزاری مسابقات فرهنگی، اعزام زائرین به مرقد مطهر امام راحل، نشست حلقه‌های صالحین در پایگاه‌های بسیج، نشست بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت گرامی داشت آزاد سازی خرمشهر و سوم شعبان از ویژه برنامه‌هایی است که فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش اعلام کرد.

این مقام مسئول از اعزام ۱۵۰ زائر به مراسم ارتحال امام خمینی (ره) از سوی سپاه کیش خبرداد و گفت: با سهمیه‌ای که به تمامی ادارات و نهادهای مستقر در کیش اختصاص داده شده است کیشوندان علاقمند می‌توانند با مراجعه به روابط عمومی ادارات خود ثبت نام کنند. الزامی در بسیجی بودن برای ثبت نام وجود ندارد.

صنعتکاران به فعالیت‌های فرهنگی سپاه در جزیره کیش اشاره کرد و افزود: مباحث فرهنگی هم گسترده است و هم حساس و زمانبر؛ این مباحث نیاز به شناخت کافی از آسیب‌های اجتماعی دارد و در این مورد باید ابتدا آسیب‌ها و تهدید‌ها شناسایی شده و تصمیم گیری‌های متناسب با آن صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در این رابطه بسیج فعالیت‌های خاصی را در جزیره کیش انجام داده است اما برای اینکه کار‌ها اصولی و درست انجام شود نیاز به همکاری تمامی ارگان‌ها و نهاد‌ها احساس می‌شود، تمامی دست اندرکاران در این زمینه باید به یک دیدگاه مشترک دست پیدا کنند که متأسفانه هنوز هم این مهم محقق نشده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش اظهار کرد: بسیج در این زمینه و در حد توان خود کارهای فراوانی انجام داده است. اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی، شرکت در برگزاری یادواره‌های شهدا و ایجاد برنامه‌های متنوع برای اوقات فراغت کیشوندان از جمله فعالیت‌های بسیج در جزیره کیش است. در سطح جزیره کیش هم گذراندن اوقات فراغت هزینه بالایی دارد و هم اینکه برنامه خاصی برای خانواده‌ها در نظر گرفته نشده است. ما سعی داریم با ایجاد کانون‌های فرهنگی در آینده نزدیک برنامه‌های متنوعی را برای اقشار مختلف مردم تهیه و تدوین کنیم.

وی به آسییب‌های اجتماعی ماهواره‌ها که کانون‌های خانواده را هدف قرار داده است اشاره و تاکید کرد: اولین هدف تشکیل کانون‌های ماهواره هدف قرار دادن قلب خانواده‌های مذهبی و ایرانی است و برای جلوگیری از توسعه و رشد آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و مجازی در میان خانواده‌ها باید آنان را قانع کرد که هدف دشمن نابودی و به اضمحلال کشیدن ارتباطات خانوادگی است.

وی بسیجیان فعال در عرصه فضای مجازی را سربازان جنگ نرم خواند و تصریح کرد: رسانه‌ها هر روز در حال گسترش هستند و هر روز با ابزار و اهداف جدیدی خود را به خانواده‌ها و جوانان نزدیک می‌کنند. امروز اولویت ما تولید محتوی است ما باید در زمینه تولید محتوی تلاش کنیم و تنها مصرف کننده محتوی نباشیم.

در بخش دیگری از این نشست خبری میثم فراشی نماینده ولی فقیه در سپاه کیش با تبریک ایام شعبانیه و سالروز آزاد سازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس و تسلیت ارتحال امام خمینی (ره) گفت: نامگذاری ولادت با سعادت سرور و سالار شهیدان نامگذاری زیبایی است که توسط امام راحل صورت گرفته است این مطلب را به ذهن متبادر می‌کند که پاسداران اگر می‌خواهند پاسدار باشند باید در مسیر سیدالشهداء قدم بردارند.

وی افزود: هر انسانی برای دفاع از آرمان‌ها، ارزش‌ها و اعتقادات خود از جان و مال خود می‌گذرد و امام حسین (ع) در راه پاسداری از دین و اعتقادات خود از تمامی دارایی‌های مادی و معنوی خود گذشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار