مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بزرگترین جزیره خلیج فارس با مزیت های فراوان اقتصادی، تجاری و صنعتی، آماده جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است و از پیشنهادهای مهم سرمایه گذاری در این منطقه استقبال می کنیم.
کد خبر: ۳۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰ 25 May 2015
به گزارش تابناک - جزیره به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی افزود: جذب سرمایه گذاری ها در قشم در جهت تحقق برنامه جامع اقتصاد مقاومتی ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب و راهبرد دولت تدبیر و امید برای انتقال فناوری از مناطق آزاد به سرزمین اصلی هدف گذاری شده است و 100 درصد سهام سرمایه گذاری ها در این منطقه می تواند از طریق فعالان کشورهای خارجی نیز تامین شود.
 
وی ادامه داد: آزادی ورود و خروج اصل سرمایه و سود حاصل از آن، معافیت 20 ساله مالیاتی، معافیت عوارض گمرکی ورود ماشین آلات صنعتی در صورت ایجاد کارخانه و معافیت گمرکی ورود مواد اولیه بخشی از امتیازات سرمایه گذاران خارجی در منطقه آزاد قشم است.
 
وی یادآوری کرد: زمین مورد نیاز فعالان اقتصادی خارجی به صورت اجاره ای بلند مدت واگذار می شود و در صورت داشتن شریک ایرانی، زمین به آنان فروخته می شود.
 
مومنی اضافه کرد: امکان استفاده از نیروی متخصص و ساده خارجی به هر میزان و نیاز نداشتن به ویزا برای سرمایه گذاران خارجی با دریافت مجوز کار از این سازمان از دیگر امتیازات حوزه سرمایه گذاری خارجی قشم است.
 
وی با اشاره به راهبرد کلان کشور در زمینه توسعه مناطق آزاد از جمله قشم، گفت: سرمایه گذاران داخلی و خارجی حوزه انرژی می توانند بدون نگرانی از فروش آب و برق تولیدی و با تضمین خرید آن توسط سازمان منطقه آزاد قشم، در این حوزه سرمایه گذاری کنند.
 
مومنی دسترسی به منابع عظیم گاز در منطقه آزاد قشم برای فعالیت صنایع سنگین، دسترسی به آب های آزاد، امکان استفاده از اسکله های بهمن با پهلو گیری شناورهای زیر 10 هزار تن، اسکله کاوه برای تخلیه و بارگیری شناورهای پاناماکس با ظرفیت بیش از 100 هزار تن و فرودگاه بین المللی قشم به عنوان سومین باند طولانی کشور جهت فرود هواپیماهای پهن پیکر را از دیگر امتیازات ویژه سرمایه گذاری در این منطقه برشمرد.
 
وی گفت: قشم با بیش از 500 سال سابقه تجارت به نقاط مختلف جهان از دیرباز با هند، چین و بسیاری از کشورهای آفریقایی مراودات تجاری داشته است و در سال های اخیر نیز ورود و خروج کالا بین این منطقه با کشورهای آسیایی و اروپایی برقرار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار