نخست وزیر فرانسه به حزب نوپای "جمهوری به پیش‌" که باعث شد تا امانوئل ماکرون در مه سال جاری میلادی به ریاست جمهوری برسد، تاکید کرد تا به نامش یعنی پیش بردن جمهوری متعهد باشد و با وجود آنکه خیلی سریع مطرح شده، با فروتنی این کار را انجام دهد.
کد خبر: ۴۵۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷ 09 July 2017
به گزارش تابناک : این حزب در نخستین همایش خود ساختاری را برای خودش تعیین و تمهیدات رهبری را انتخاب کرد و امیدوار است که آن را در سطوح عالی برای انتخابات بعدی آماده نگهدارد.

بازنده اصلی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، فرانسوا اولاند، رهبر حزب سوسیالیست بود که روز شنبه تلاش کرد تا آغازی دوباره را شروع کرد. سوسیالیست‌ها نیز در نشست روز شنبه خود یک ساختار تقسیم قدرت را انتخاب کردند که متشکل از ۱۶ نفر، هشت زن و هشت مرد است.

حزب سوسیالیست که در جریان ریاست جمهوری اولاند اکثریت ۵۷۷ کرسی مجلس را در اختیار داشت، در نهایت پس از انتخابات پارلمانی ژوئن سال جاری تنها ۳۰ قانونگذار خود را در پارلمان دید.

در مقایسه، جنبش "جمهوری به پیش‌" به رهبری امانوئل ماکرون اکثریت قریب به اتفاق کرسی‌ها در انتخابات پارلمانی را به دست آورد.

موفقیت ماکرون میانه‌رو و حزبش که سیاستمداران را از چپ و راست به سمت خود جلب کرده، برهه‌ای جدید را در سیاست فرانسه به وجود آورده که مدت‌ها دستخوش فساد بود.

یکسری لوایح برای تایید قرار است در روزهای آتی به پارلمان برده شود که شامل قانونی کردن دستورالعمل‌های اخلاقی و یک قانون کار است که راه را برای کمپانی‌ها در استخدام و اخراج کارمندان آسانتر می‌کند.

ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه در جریان سخنرانی در همایش هزاران نفری حزب جمهوری به پیش تاکید کرد تا حزب ساختارش را مشخص کند و جوری به سمت جلو حرکت کند که خودش را برای انتخابات بعدی آماده نگه دارد.

وی ادامه داد: یکی از اصول موفقیت ماندن در پیشروی به سمت جلوست. شما در زمان محدودی باید نیرویی را برای خودتان ایجاد کنید، ایده ایجاد کنید و انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی را ببرید و همه اینها را باید با لبخند انجام دهید.

ادوار فیلیپ همچنین نسبت به حس عدالت در جامعه فرانسه هشدار داد و گفت: موفقیت لازمه گوش دادن به آنهایی که است که با ما موافق نیستند.





منبع : آسوشیتدپرس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار