حال با همه این اوصاف، مطالبه قاطبه اصلاح طلبان از روحانی برای انتخاب جوانان در کابینه و استفاده از توان آنها با عملکرد آنها در تضاد است به گونه ای که کارنامه اصلاح طلبی در این زمینه نمی تواند، مصداق خوبی برای حسن روحانی و وادار کردن او به اختصاص سهم ویژه به جوانان در کابینه آتی باشد.
کد خبر: ۴۶۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱ 29 July 2017
به گزارش تابناک : اصلاح طلبان تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با اختلافات زیادی در درون خود روبرو بودند که اوج این اختلافات در شهرهایی همچون اصفهان، تهران کرمانشاه تاجایی بروز کرده بود که دیگر پادرمیانی ریش سفیدان اصلاحات در استان ها هم پاسخگو نبود و پای محمدرضا عارف به دلخوری های میان جوانان اصلاح طلب و پیرمردهای این جریان باز شد.

حضور محمدرضا عارف هرچند نتوانست به اختلافات پایان دهد و تنها فیتیله برخی بحث ها در فضای مجازی و رسانه ها را پایین کشید اما هنوز هم زخمی که بر دل برخی جوانان اصلاح طلب از عملکرد و نحوه چینش نیروها در هسته مدیریتی اصلاح طلبان مانده، تازه است و در روزهایی که اصلاح طلبان دم از لزوم جوان گرایی در کابینه دوازدهم می زنند، طنز تلخی در ذهن آنها به وجود می آید.

نبود لیست های جوان گرا در انتخابات شورای شهر در انتخابات اخیر یکی دیگر از دلایل نارضایتی جوانان اصلاحات از مسئولان ارشد این اردوگاه بود به طوریکه به غیر از لیست راه یافته به شورای پنجم در شهر اصفهان، مابقی شهرها از حضور جوانان در کابینه استقبال چندانی نکردند.

حال با همه این اوصاف، مطالبه قاطبه اصلاح طلبان از روحانی برای انتخاب جوانان در کابینه و استفاده از توان آنها با عملکرد آنها در تضاد است به گونه ای که کارنامه اصلاح طلبی در این زمینه نمی تواند، مصداق خوبی برای حسن روحانی و وادار کردن او به اختصاص سهم ویژه به جوانان در کابینه آتی باشد.

از سوی دیگر وقتی اصلاح طلبان در اکثر استان های کشور از توان جوانان تنها در زمان انتخابات و برای پرشورتر کردن فضا استفاده کرده اند و قابلیت های مدیریتی آنها در شهرستان ها در سطح استاندار، فرماندار، مدیرکل یا حتی معاون نیز نادیده گرفته شده است، چه ظرفیتی برای روحانی به لحاظ کارشناسی و علمی باقی مانده تا از آن برای تکمیل کابینه خود استفاده کند؟!.

وقتی فرصت آزمون و خطا در پست های پایین تر از جوانان اصلاح طلب طی سال های اخیر که دولت همسو با این جریان هم بر سر کار بود، گرفته شده مسلم است که روحانی تمایلی به قربانی کردن فرصت های انتخاب های بهتر برای سهم دادن به جوانان اصلاح طلب در دولت دوازدهم ندارد.

گزینه های غیر اصلاح طلبی که اخیرا براساس گمانه زنی ها برای برخی وزارت خانه یا معاونت ها مطرح شده، همه حاکی از آن است که جریان اصلاحات از پتانسیل نیروی انسانی در استان ها و شهرستان ها غفلت کرده و حالا در شرایط به روحانی پیشنهاد جوان گزینی می دهد، که گزینه هایی هم برای ارائه به او در چنته ندارند.

یکی از نگرانی های اصلاح طلبان در این زمان، ناظر به موقعیت سیاسی روحانی است. بدین معنا که روحانی با تمام شدن فرآیند انتخابات نیازی به همراهی اصلاح طلبان با خود نمی بیند و این مسئله در پیغام های ردگم کنی او به برخی اصلاح طلبان همچون عارف در خصوص لزوم تایید کابینه از سوی رهبری نیز به وضوح پیدا بود.

از طرف دیگر اصلاح طلبان نیز اکنون اعلام کردند گزینه ای جز روحانی برای حمایت در جریان انتخابات نداشتند و شاید همین مسئله باعث شده تا رئیس جمهور با طیب خاطر بیشتری گزینه های اصلاح طلب برای کابینه خود را انتخاب و به مجلس معرفی کند.

هرچند در رای آوری کابینه پیشنهادی باید نیم نگاهی هم به ترکیب سیاسی مجلس داشت و شاید همین مسئله روحانی را در انتخاب چهره های پررنگ اصلاح طلب و به قول اصولگرایان "تندرو"، محافظه کارتر کرده است.

جریان انتخاب شهردار تهران از سوی اصلاح طلبان که با لیست امید به شورا راه یافته اند، نیز نمونه دیگری از عمل نکردن این جریان به مطالباتی است که خود از دیگر جریان ها یا چهره ها دارد. منتخبان شورای پنجم تهران در حالی در این دوره هفت گزینه را برای جایگزینی قالیباف روی میز قرار داده است که متوسط سنی آنها 60 سال به بالاست و در میان آنها فردی همچون نجفی قرار دارد که به دلیل وضعیت جسمانی و بیماری قلبی باید در صلاحیت او برای مدیریت کلانشهری مانند تهران بیشتر تامل کرد.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار