نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به سیاست های دولت کنونی آمریکا گفت: امروز آمریکا در محاصره اعتراض های داخلی و جهانی قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۹۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷ 08 September 2017
به گزارش تابناک : آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج با تبریک عید سعید غدیرخم به مسلمانان جهان افزود: سران کاخ سفید با گستاخی تمام دم از حقوق بشرمی زنند اما در مقابل به افرادی که دستشان به خون بی گناهان آغشته است، جایزه صلح می دهند. 
وی بیان داشت: کسانی دم از حقوق بشرمی زنند که امروز مردم بی گناه یمن و میانمار در بدترین شرایط می کشند و می دانیم که نظامیان میانماررا اسراییل آموزش داده و با این همه جنایت در میانمار، کشورهای غربی و سازمان های بین المللی سکوت اختیار کرده اند. 
نماینده ولی فقیه دراستان البرز ادامه داد: 11 سپتامبر را به مسلمانان نسبت دادند تا پای خود را در خاورمیانه محکم کنند و دیگران را محور شرارت قرار دادند. 
وی گفت: قصد اصلی استکبار از بین بردن هویت اسلامی است، برخی از سران اسلامی از اینکه با رژیم غاصب اسرائیل همکاری دارند، خوشحال هستند اما دشمنان در مقابل نتوانسته اند از روحیه استکبار ستیزی در مردم و مسئولان ایران اسلامی بکاهند. 
آیت الله حسینی همدانی افزود: امروز نفرت مردم ایران نسبت به آمریکا بیشتر شده زیرا دشمنان به نام صلح یا اسم نظارت به دنبال جاسوسی از ایران هستند. 
وی ادامه داد: گفته می شود بازرسی اعتبار آژانس بین المللی انرژی اتمی است، اگر بازرسی اعتبار آژانس است چرا تاسیسات آمریکایی و اسراییلی را نگاه نمی کنید؟ 
امام جمعه کرج گفت: امروز کشورهای جهان و آمریکا شاهد اعتراضات مردمی علیه سیاست های کاخ سفید است و سران آمریکا از همه طرف در محاصره هستند ورئیس جمهوری آمریکا راه فرار از این وضعیت را فرا فکنی می بیند که اتهام به کشور ما نمونه این فرافکنی ها است. 
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به جنایات میانمار و دیگر کشورهای اسلامی اظهار داشت: چرا در این وضعیت کشورهای اسلامی و سازمان کنفرانس حرکتی ندارند؟ 
آیت الله حسینی همدانی اضافه کرد: 28 تشکل دانشجویی در کشور بیانیه در این زمینه دادند و کشورهای اسلامی باید متجاوزان و خیانت کنندگان را تحریم کنند. 
وی ادامه داد: باید افکار عمومی جهان را به هیجان آورد و فصل مهمی از دشمن شناسی را به آمریکا شناسی اختصاص داد. 
وی با اشاره به اظهارات برخی مقامات آمریکایی درخصوص بازرسی مراکز نظامی ایران به بهانه برجام خاطرنشان کرد: ایران هرگز اجازه بازدید از مراکز نظامی را به امریکا یا هیچ کشوری نمی دهد. 
آیت الله حسینی همدانی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: یک نکته مقام معظم رهبری داشت که تاکید بر لزوم تقویت روحیه انقلابی در نسل جوان بود و شهید حججی نمونه ای ویژه از انقلاب در بحث زمان شناسی و عمل در زمان خودش بود که به دفاع از حریم اهل بیت (ع ) از مرزها خارج شد. 
وی گفت: امروز جوانان با تشکیل کمپین های مختلف آماده استقبال از این شهید شده اند و خون برخی از افراد عامل وحدت می شود که این شهید نمونه بارز آن است . 
نماینده ولی فقیه در استان البرز ازعید غدیرخم به عنوان یکی از اعیاد بزرگ اعیاد اسلامی نام برد و اظهار داشت: 
این عید امتداد مسیر نبوت واکمال دین است و درواقع ولایت حضرت علی (ع) تکمیل نعمت الهی است. 
وی ادامه داد:غدیر یعنی دین از سیاست جدا نیست و اگر شناخت غدیر بود وضعیت امت اسلامی این نبود در واقع عامل وحدت جهان اسلام غدیر است. 
امام جمعه کرج گفت: پیام اساسی غدیر پیروی کردن از امام امت و تبعیت از ولی است که باید یاد گرفت و شیعه باید به آنچه که وظیفه دینی و الهی است در عمل نشان دهد. 
امام جمعه کرج ادامه داد: بصیرت یعنی تحلیل جریانات امروز و باید در همه امور با بصیرت عمل کرد زیرا اگر در زمان حیات ابا عبدالله الحسین (ع) بصیرت دینی در بین مردم وجود داشت، سر مبارک حسین بن علی (ع) در کربلا بالای نیزه قرار نمی گرفت. 
نماینده ولی فقیه در استان البرز با تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت امام موسی کاظم (ع) نیز گفت: این امام همام دریکی از بحرانی ترین شرایط ولایت را برعهده گرفت و در دفاع از دین تا مرزشهادت پیش رفت و سالیان سال در زندان بود. 
وی خاطرنشان کرد: امام کاظم (ع) براجرای احکام اسلامی پافشاری می کرد که اساس حکومت اسلامی است و اجرای عدالت و احکام اسلامی است. 
امام جمعه کرج با اشاره به قیام مردمی17 شهریور سال 57 مردم انقلابی ایران گفت: این قیام نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و تصمیم مردم را قوی تر برای ادامه راه برای سرنگونی رژیم طاغوت کرد . 





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار