سیدمحمد حسینی عضو شورای مرکزی جمنا گفت: گلایه‌هایی درباره سازوکار و عملکرد جمنا وجود دارد اما تلاش‌ها در جهت رفع ایرادات است.
کد خبر: ۵۰۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷ 15 October 2017

به گزارش تابناک : سیّدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد در دولت دهم و عضو شوراي مركزی جبهه مردمی نيروهای انقلاب (جمنا) از اصلاحات گسترده و بازنگری در روندهای انتخاب افراد و اشخاص در این مجموعه خبر داد.

اهم اظهارات حسینی به شرح زیر است:

*با سازوکار جبهه مردمی، اصولگرایان امروز یک پشتوانه 16 میلیونی رأی دارند. جبهه مردمی، با ائتلاف‌های مقطعی متفاوت است. از ابتدا بر این نکته تأکید شد که این جبهه فعالیتش محدود به انتخابات [ریاست جمهوری دوازدهم] نیست و برنامه‌ریزی درازمدت دارد. بر همین اساس بعد از انتخابات به جد، در پی رفع نواقص است تا با بازسازی و تقویت خود، بتواند بیش و بهتر از گذشته عمل کند؛ البته لازمه آن متقاعد ساختن عناصر و احزاب اصول‌گرا و نیروهای جبهه ائتلاف است که این مجموعه از قابلیت و ظرفیت لازم برای پیش‌برد امور و همراه‌سازی بدنه مردمی برخوردار است.

*جبهه مردمی باید تلاش کند تا تمامی احزاب و نیروهای مؤمن و ولایت‌مدار را با خود همراه سازد و اشکالات و ابهامات اساس‌نامه را در مجمع ملّی سوم که در زمستان برگزار می‌شود، برطرف کند و با تقویت شورای مرکزی بر کارآیی مجموعه بیافزاید. هرچند که شورای مرکزی فعلی نیز از عناصر دل‌سوز و انقلابی تشکیل شده است؛ ولی به هر حال تعدادی از چهره‌ها و شخصیت‌های بارز به هر دلیل در این شورا حضور ندارند. از جمله تعدادی از این عزیزان که کاندیدای ریاست جمهوری بوده‌اند و بر اساس ضوابط نمی‌توانستند کاندیدای شورای مرکزی شوند؛ در حالی‌که در انتخابات بعدی این محذوریت را ندارند. در کنار شورای مرکزی، هیأت مشورتی است که یک شورای راهبردی محسوب می‌شود و به‌عنوان یک هیأت قدرت‌مند اندیشه‌ورز می‌تواند یاور توان‌مد و ظرفیت جدیدی برای جبهه می‌باشد که در آن نمایندگان تشکل‌ها و چهره‌های شاخص و صاحب‌نفوذ حضور خواهند داشت.

*با مکانیزمی که در جبهه لحاظ شده، نظرات پایگاه اجتماعی از پائین به بالا مورد توجه قرار می‌گیرد که این مسئله انگیزه آنان برای فعالیت را مضاعف می‌سازد و از طرفی نظارت عالیه جبهه به علمای بزرگی چون آیت‌الله موحدی کرمانی واگذار شده است. به نظر می‌رسد در آینده شاهد نقش‌آفرینی گسترده این جبهه خواهیم بود.






منبع : نامه نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار