وزارت علوم در هفته‌گذشته با رویدادهای متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بیان برخی از این موارد می‌پردازیم.
کد خبر: ۵۱۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 27 October 2017
به گزارش تابناک : حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بیشماری روبه رو بود که خلاصه ای از آن را می توانید در زیر دنبال کنید.

 تسهیلات عتبات دانشجویان به ۱.۵ میلیون تومان افزایش یافت

یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت:ایم، تسهیلات عتبات دانشجویی را از سیصد هزار تومان به یک میلیون و پانصد هزار تومان برای دانشجویان متاهل و یک میلیون تومان برای دانشجویان مجرد افزایش داده ایم.

مشاور وزیر علوم تصریح کرد: بر اساس ضوابط صندوق رفاه دانشجویان بازپرداخت تسهیلات بعد از فارغ التحصیلی در اقساط ۶۰ ماهه است.

رشته های موازی دانشگاه مجوز جذب دانشجو نمی گیرند

علیرضا رهایی معان آموزشی دانشگاه آزاد گفت:در طرح آمایشی دانشگاه آزاد نیازهای هر منطقه شناسایی و بر اساس آن با توجه به ظرفیت های هر استان امکانات و اعضای هیئت علمی مد نظر قرار می گیرد.

رهایی ادامه داد: با انجام طرح آمایشی دانشگاه آزاد و ساماندهی رشته ها در استان ها دیگر کد رشته محل مشابه در چند واحد دیده نمی شود و از ایجاد رشته های مشابه جلوگیری می شود.

اعزام 8500 دانشجوی پسر به پیاده روی اربعین

هادی قاسمی مسئول بسیج تهران بزرگ گفت: تا به امروز مجوز خروج 8500 دانشجوی پسرکه در سامانه سقا ثبت نام کرده بودند از سوی بسیج دانشجویی تهران صادر شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به باز شدن مرزهای کشور برای پیاده روی اربعین از 5 آبان ماه سال جاری دانشجویان می توانند در قالب کاروان های دانشجویی یا به صورت فردی به این سفر زیارتی مشرف شوند.

غیبت دانشگاهیان عازم اربعین دانشگاه های علوم پزشکی موجه شد

محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، گفت: درمان و آموزش پزشکی طی نامه ای به تمامی رؤسا و سرپرستان همه دانشگاه های علوم پزشکی دستور داد به جهت هرچه بهتر برگزار شدن اربعین حسینی و مساعدت به زائران اربعین حسینی، غیبت تمامی دانشگاهیانی که قصد حضور در پیاده وری اربعین را دارند موجه محسوب شود.

برنامه ریزی ها در دانشگاه ها باید منطبق با دیدگاه های مقام معظم رهبری باشد

اکبر ولایتی رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها یک واحد سازماندهی شده زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری است و برای همه مراکز آموزش عالی یک برنامه عمومی دارد و لذا همه برنامه ریزی ها در دانشگاه ها باید منطبق با دیدگاه های مقام معظم رهبری و اهداف نظام طراحی شود.

همکاری مشترک میان رشته ای دانشگاه علامه با دانشگاه عراق

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه گفت:همچنين در ديدار وزير آموزش عالی عراق بنا شد كه بورس های مختلف برای دانشجويان عراقی كه به ايران می آيند، در نظر گرفته شود و همينطور همكاری های دانشگاهی در حوزه رشته های مشترک، در حوزه برگزاری كارگاهی علمی و همچنين پروژه های پژوهشی مشترک بين دانشگاه های ايرانی و عراقی برگزار شود.

وی بیان کرد: امیدواریم در ماه های آينده شاهد شكوفايی در روابط دانشگاهی ايران و عراق و همينطور در حضور بيشتر دانشگاهيان ايران در محيط علمی و آموزشی عراق باشيم.

ثبت نام چهارهزار و 779 نفر در جشنواره دانشجوی نمونه

ابوالحسن ریاضی معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت:در حال حاضر چهارهزار و 779 نفر برای حضور در جشنواره دانشجوی نمونه ثبت نام کرده اند و ثبت نام 565 نفر هم  نهایی شده است.






منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار