رییس دانشگاه رازی کرمانشاه با تاکید بر اینکه توسعه کشور در گرو برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه است گفت: متاسفانه ده‌ها سال است که از برقراری این ارتباط فقط حرف می‌زنیم.
کد خبر: ۵۴۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 20 December 2017
به گزارشتابناک به نقل ازایسنا ، دکتر ابراهیم اعلمی آل آقا در اولین نشست تخصصی "نفت؛ علم و صنعت" که امروز (29 آذرماه) درمحل پالایشگاه نفت کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه پالایشگاه کرمانشاه از دیرباز به عنوان شاخص صنعت استان کرمانشاه شناخته شده، گفت: تمام کرمانشاهیان به نوعی با این پالایشگاه پیوند عاطفی دارند.

وی با تاکید بر توسعه و پیشرفت پالایشگاه گفت: این پیشرفت و توسعه در راستا تعامل و همکاری با دانشگاه و بدنه علمی جامعه محقق می‌شود.

اعلمی آل آقا با اشاره به شرایط مالی دولت گفت: وظیفه ای که بر عهده دانشگاه  گذاشته شده این است بتوانیم درصدی از منابع مالی دانشگاه را از منابع غیردولتی و خارج از بیت‌المال تامین 

کنیم و در همین راستا باید در افزایش بهره وری دانشگاه فعالیت کنیم.

وی افزود: قطعا هم دانشگاه به صنعت نیازمند است و هم صنعت به دانشگاه و باید در برقراری و تقویت ارتباط این دو تلاش کرد.

اعلمی آل آقا خاطرنشان کرد: د‌ه‌ها سال است که از ارتباط صنعت و دانشگاه حرف می‌زنیم اما هنوز این ارتباط شکل نگرفته که علل مختلفی برای آن عنوان می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: رونق بیش از پیش علم و تکنولوژی در صنعت دنیا و از طرفی محدودیت های صنعت کشور در این زمینه موجب شود که صنایع کشور به سمت مراکز علمی و 

دانشگاه ها سوق یابند.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه سود و بهره وری بالا محصول مشترک علم و عمل است، گفت: دانشگاه و صنعت در کنار هم موفق می‌شوند و بدون هم کاری از پیش نمیبرند.

وی افزود: رفت و آمد میان دانشگاه و صنعت است که می‌تواند اقتصاد دانش بنیان را در کشور و استان تحقق بخشد.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه مسیر توسعه و پیشرفت کشور است و برای رسیدن به توسعه راهی جز عبور از این مسیر نداریم.

اعلمی آل آقا در ادامه با بیان اینکه امروز اقتصاد کشور اقتصاد نفتی است، گفت: همه باید در کنار هم به رونق این صنعت کمک کنیم.

وی تاکید کرد: توسعه بخش نفت اولویت راهبردی دانشگاه رازی است و مشتاقانه و با انگیزه در این مسیر حرکت می‌کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار