گزارش اختصاصی تابناک کهگیلویه و بویراحمد
روز گذشته یکی از فرماندهان ارتش با حضور در کمپ امدادی کوه گل و درست پایین قله ای که لاشه هواپیما در آنجا قرار دارد ، به صورت میدانی آن هم با حضور مسئول فنی تیم های عمل کننده در منطقه پرداخت.
کد خبر: ۵۶۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸ 23 February 2018
روز ششم حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران به یاسوج در حالی سپری شد که با اعلام مسئولین و به دلیل شرایط بد جوی عملیات متوقف و با توجه به ورود پی در پی سامانه های بارشی ، مشخص نیست که این توقف چه مدت طول بکشد. اما روز گذشته یکی از فرماندهان ارتش با حضور در کمپ امدادی کوه گل و درست پایین قله ای که لاشه هواپیما در آنجا قرار دارد ، به صورت میدانی آن هم با حضور مسئول فنی تیم های عمل کننده در منطقه پرداخت.
بررسی میدانی فرمانده ارتش و پیشنهاد ویژه برای ادامه کار
سرتیپ دوم وجیه الله جمشیدی فرمانده نظامی ارشد "اجا" در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید پس از شنیدن اقدامات صورت گرفته از روز اول تاکنون،بررسی شرایط میدانی و امکانات موجود و درنظر گرفتن توانایی های حوزه تحت مدیریت خود نکته نظراتی را برای ادامه کار مطرح نمود.
سرتیپ دوم جمشیدی گفت : معمولا در جهان نیروهای مسلح نیروهای باالقوه و فعالی هستندکه در سخت ترین شرایط چه درزمان جنگ و چه در زمان صلح و برای اتفاقات اینچنینی که بحرانی اتفاق می افتد ، آماده ترین نیروها هستند و به داد ملتشان می رسند.
این فرمانده ارشد نظامی افزود : ما امروزاینجا آمده ایم که منطقه را از زاویه دیگر بررسی کنیم  و با بررسی اقدامات انجام شده ی نیروهایمان در 48 ساعت گذشته و آمادگی تیم های تخصصی ارتش که سال ها در این ارتفاعات تکاورانی را آموزش داده اند ، به مسئولان کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد می کنم که تیم های هلال احمر و تیم های تخصصی ما بصورت ترکیبی کار را از سر بگیرند.
وی بیان کرد : شرایط سخت منطقه و ارتفاع بیش از 4 هزار متری ایجاب می کند که این تیم ها همپوشانی داشته باشند و ما می خواهیم کاری را انجام دهیم که باید دقیق باشد و نباید بر احساسات سوار شویم و باید کاری انجام دهیم که اتفاق بعدی نداشته باشیم. به گونه ای نباشد که کسی برای تخلیه اجساد رفته باشد و نفر بعدی برای نجات دادن او برود.
مسئول ارشد نظامی افزود : اگر قرار است کاری انجام دهیم حتما از نیروی هوایی هم با هلی برن استفاده می شود چرا که بعد مسافت و زمان مهم است . البته در کنار آن راه زمینی هم مد نظر است.
 سرتیپ دوم جمشیدی در ادامه ضمن تسلیت به خانواده های جانباختگان ، افزود : همه تلاش دارند در اولین فرصت آرامش را با برگرداندن این اجساد به خانواده ها ، برگردانند.
 
پیشنهاد میدانی دیروز سرتیپ دوم جمشیدی از صبح امروز و در نشست ستاد بحران و همچنین جلسات بعدی با هلال احمر و دیگر مسئولان مورد بررسی قرار گرفته است و باید منتظر اقدامات عملی این تصمیمات باشیم.
سخنان کامل سرتیپ دوم جمشیدی
دانلود
 
تصمیمات روز ششم برای ادامه کار
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، در ششمین روز از سقوط هواپیمای تهران یاسوج، آسمان از پس برف و کولاک رخ می نماید.
اما ارتفاعات دنا در محاصره ی مه غلیظی است و امکان عملیات جستجو و انتقال پیکر حادثه دیدگان وجود ندارد.
به گفته ی یکی از کوهنوردان، امروز در منطقه کوه گل یک کمپ استقرار شد تا در صورت مناسب بودن موقعیت جوی نیروها به سوی نقطه سقوط هواپیما اعزام شوند.
این کوهنورد از آماده باش بودن تمامی نیروهای هلال احمر استان خبر داد.
با توجه به اینکه بعد از روز دوشنبه ۷ اسفندماه فقط یک روز هوای منطقه ی دنا آفتابی خواهد شد و زمان برای نیروهای امدادی اهمیت فراوان دارد. به همین دلیل اعضای ستاد بحران در فرمانداری شهر سی سخت تشکیل جلسه دادند.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به منظور آمادگی نیروها جلسه ای تشکیل دادیم تا هم نیروها و هم امکانات را یکبار دیگر باز سازمانی کنیم و هم راه های دسترسی سریعتر از نظر تیم های عملیاتی و تجهیزاتی که باید به منطقه اعزام شوند را بررسی کنیم.
بر اساس گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد، در حال حاضر حدود ۴۵۰ نفر در قالب گروهای ستادی، پشتیبانی و امداد و نجات آماده هستند.

عزیز فیلی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیم هایی که می خواهند به منطقه اعزام شوند حدود ۷ ساعت طول می کشد تا از قرارگاه به نقطه ی سقوط هواپیما در شرایط بد آب و هوایی اعزام شونط، به طوری که اگر صبح زود حرکت کنند بعدازظهر به منطقه می رسند و این باعث میشود که زمان زیادی را از دست بدهیم.
فیلی ادامه داد: از روز دوشنبه به بعد فقط یک روز فرصت داریم و روز سه شنبه عصر مجددأ هوای جبهه ی جدیدی از بارش ها وارد منطقه می شود.
وی افزود: در حال بررسی نقاطی هستیم که بخشی از مسیر را هلی برد کنیم و نیروها را با هلی کوپتر جابجا کنیم و نقاطی که امکان هلی برد ندارند را به صورت زمینی به منطقه عزیمت کنند.
معاون سازمان امداد و نجات کشور گفت: برای انجام عملیات و ادامه ی آن با همکاران در ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای محلی حاضر در استان جلسه ای برگزار کردیم. در این جلسه چندین سناریو در خصوص اعزام نیروها به ارتفاعات در صورت مساعد شدن شرایط جوی بررسی شد و چنانچه همچنان برف و باران باشد نیروها را از مسیر سی سخت به ارتفاعات اعزام کنیم.
فتحی ادامه داد:  در طول مسیر کمپ های مختلفی استقرار شد تا در صورت نیاز به این کمپ ها انتقال داده شوند.
وی گفت: تصمیمات خوبی گرفته شد تا در صورت مساعد شدن هوا نیروهای عملیاتی بتوانند به منطقه اعزام شوند و بتوانند کار انتقال پیکرها را انجام دهند.
بر اساس گزارش خبرنگار تابناک، مردم شهر سی سخت نیز به کمک گرفتن آمدند و غذا و هیزم برای آنها ارسال می کنند و نیز برای در گذشتگان حادثه مراسم یادبودی برگزار کردند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار