علاوه بر شرکت‌های فعال دریایی ، کارشناسان مقابله با آلودگی نفتی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این مانور و همایش حضور داشتند .
کد خبر: ۵۹۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ 01 May 2018

به گزارش تابناک : مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش گفت : همایش آموزشی آشنایی با تجهیزات و مانور مقابله با آلودگی نفتی در مجتمع بندری کیش برگزار شد .

احمد شهریاری ضمن اعلام این خبر افزود : همایش آموزشی آشنایی با تجهیزات و مانور مقابله با آلودگی نفتی با مشارکت شرکت فورو سولوشن و همکاری سازمان منطقه آزاد در مجتمع بندری کیش برگزار شد که مشاور وزیر اقتصاد و معاون سفیر کشور هلند در ایران در این برنامه حضور داشتند . اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این مانور با در اختیار گذاشتن دو فروند شناور ناجی و همچنین بوم جمع‌آوری آلودگی نفتی ، مشارکت داشته است .

شهریاری اظهار کرد : علاوه بر شرکت‌های فعال دریایی ، کارشناسان مقابله با آلودگی نفتی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این مانور و همایش حضور داشتند . با این توضیح که «بوم» کمربند و دیواره‌های مهارکننده شناوری هستند که از فرار نفت بر سطح آب جلوگیری می‌کنند .

مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش ، تفاوت تجهیزات استفاده شده در این مانور با سایر تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی را در طراحی هوشمند و به‌کارگیری آسان برشمرد و گفت : بر اساس اعلام مسئولین شرکت تولیدکننده ، میزان تفاوت کارایی و نرخ برداشت این تجهیزات نسبت به نمونه‌های مشابه بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد بوده و قابلیت اثبات دارد .

وی افزود : بسته این تجهیزات شامل دو نوع اسکیمر (جمع کننده‌های سطحی لکه نفتی) است که یکی از آن‌ها قابلیت برداشت ۳۴۰ مترمکعب بر ساعت آلودگی و دیگری دارای قابلیت جابجایی و حمل دستی در آب‌های کم‌عمق است که ۷۰ مترمکعب آلودگی را می‌تواند در هر ساعت برداشت نماید .

 

 

منبع : iranway

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار