برگزاری بیست یکمین جشنواره تابستانی کیش به رغم تنگناهای اقتصادی، نتیجه داد و موجب افزایش 12 درصدی آمار حضور گردشگران داخلی و تحرک مثبت دربازار این جزیره در فصل گرم تابستان شد.
کد خبر: ۶۵۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ 10 September 2018

به گزارش «تابناک کیش»؛ این نکته یکشنبه شب درجریان برگزاری آیین پایانی جشنواره فرهنگی - اقتصادی با شعار 'کیش کالای برترگرشگری' توسط مسئولان و متولیان این جشنواره اعلام شد.
در این مراسم که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حامیان و دست اندرکاران برگزاری جشنواره تابستانی و نمایندگان صنوف ومردم حضور داشتند، از این جشنواره به عنوان یکی از موفق ترین جشنواره ها در نوع خود نام برده شد.این جشنواره از 8 تا 15 شهریور برگزار شد. 
نگرش فراگیرو همه جانبه به پیشرفت جزیره کیش بویژه توجه به هنر صنعت گردشگری و پیوند آن با زیر مجموعه ها و سایر بخش ها از جمله بازار، صنوف و بخش های اقتصادی و حمل و نقل هوایی و آبی از مهمترین شاخصه ها و ویژگیهای پیشبرنده این جشنواره ارزیابی شد.
همچنین بهره وری از امکانات موجود و توانمندی های بخشهای مختلف دولتی و خصوصی، هماهنگی بین دستگاهها و سازمانهای مختلف ، صنوف، بانک ها، برنامه ریزی و سیاستگذاریهای موثر، اعطای کارت های هدیه و کمک هزینه های سفر و برپایی برنامه های جنبی متنوع از جمله دلایل توفیق این جشنواره در جذب و افزایش 12 درصدی آمارگردشکران در بیست و یکمین جشنواره تابستانی عنوان شد.
برگزاری جنگ های کودکان، کنسرت هنرمندان مطرح پاپ و سنتی کشور، برپایی جشنواره های استانی با حضور تولیدکنندگان صنایع دستی و گروهای هنرهای آیینی اقوام مختلف در تالارشهر کیش از برنامه های جنبی این نمایشگاه بود و علاوه بر برنامه های شاد و مفرح، اهدای جوایز نقدی و غیر نقدی لذت سفر به کیش را برای گردشگران دو چندان کرد.
برگزاری کنسرت هنرمندان مطرح از بخش های پر جاذبه بیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش بود بگونه ای که در طول سه ماه برگزاری این جشنواره در مجموع 34کنسرت در تالار شهر، مجموعه آوای خلیج فارس و سالن خلیج فارس مرکز همایش های کیش برگزار شد.
همچنین اجرای نمایش های آیینی خیابانی و موسیقی سنتی در نمایشگاه و برپایی جشنواره ای با حضور هنرمندان 8 استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، گلستان، گیلان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه و فارس به همراه عرضه صنایع دستی و خوراکی های این استان ها هم از جاذبه های جشنواره بیست و یکم در جزیره کیش بود.
از طرفی با تدابیر اتخاذ شده سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر ارائه تخفیف به گردشگران وشهروندان تلاش شد هزینه بلیت هواپیما و سفر به جزیره کیش در جشنواره بیست ویکم از شرایط متعادل تری برخوردار شود و این اقدام رضایت گردشگران را جلب کرد.
برگزاری 12 برنامه شاد کودک توسط هنرمندان خوب این عرصه و با حضور گروه های هنری کودک مانند عمو پورنگ، مجید قناد، مسعود روشن پژوه و خاله شادونه و ضبط دو برنامه محبوب مسابقه محله از بخش هایی بود که خانواده های زیادی را برای تفریح و شادی به تالار شهر جزیره جذب می کرد.
برگزاری آیین استقبال در فرودگاه کیش با حضور دو گروه خطابه خوان ایران باستان و دلقک های شادی به مدت 69 روز اقدام زیبای دیگری در ایجاد موجی از شادی و نشاط از بدو ورود برای گردشگران بود. 
نور افشانی آسمان کیش نیز همزمان هر شب ساعت 22 از مقابل تالار شهر کیش و اسکله تفریحی انجام شد و ضمن مزین کردن آسمان زیبای خلیج فارس، شادی و نشاط را برای شهروندان و گردشگران به همراه داشت.
اجرای جشنواره هیجان با نصب امکانات در نوار ساحلی و برگزاری مسابقات و برنامه های مفرح ساحلی وخانوادگی هم از جمله برنامه های متنوع جشنواره بیست ویکم درجزیره کیش بود.
بیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش از 8 تیر درجزیره کیش آغاز شد و با برگزاری برنامه های شاد و مفرح و برپایی دهمین نمایشگاه بازار سفر تا 15 شهریور ادامه داشت و شامگاه یکشنبه 18 شهریور در آیینی رسمی به کار خود پایان می دهد. 
درمراسم پایانی این جشنواره از کلیه دست اندرکاران و حامیان این جشنواره تقدیر و لوح سپاس به آنان اهداشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار