نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: متاسفانه بانک ها در ارائه وام های خرد به صاحبان خودروهای فرسوده تعلل می‌کنند البته در کنار این در میان تمامی دستگاه ها نیز نوعی ناهماهنگی به چشم می خورد در این رابطه نیاز است تمامی دستگاه ها تعامل و هماهنگی مناسب را برای نوسازی حمل و نقل عمومی فرسوده داشته باشند تا سلامت مردم پایتخت در معرض تهدید قرار نگیرد
کد خبر: ۶۷۸۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 11 November 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:مسعود رضایی نسبت به فرسودگی 76 درصد اتوبوس‌های پایتخت هشدار داد و گفت: اتوبوس‌های فرسوده در هوای آلوده پایتخت جان شهروندان را تهدید می‌کند و به صورت جدی می طلبد مسئولان شهری و دولت در جهت از رده خارج کردن وجایگزینی آنها اقدام کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه استفاده از اتوبوس های فرسوده در شان مردم پایتخت نیست، افزود: فرسودگی 76 درصدی اتوبوس های تهران نشانه ضعف عملکرد دستگاه های ذیربط است که نتوانسته اند به این معضل سروسامان دهند.

تحول در حمل و نقل نیازمند سرمایه‌گذاری کلان

وی تحول در حمل و نقل را نیازمند سرمایه‌گذاری کلان دانست و ادامه داد: باید اعتبارات ویژه ای برای رفع کمبود حمل ونقل عمومی در پایتخت در نظر گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه دولت باید مشارکت بخش خصوصی در توسعه و تامین زیرساخت های حمل ونقل عمومی را جلب کند، گفت: برای برون رفت از معضل آلودگی هوا و ترافیک سرسام آور راهی جز بهبود وضعیت حمل ونقل عمومی وجود ندارد و در این رابطه دولت باید به تعهدات خود در قبال نوسازی و بهبود حمل ونقل عمل و سهم خود از حمل ونقل را پرداخت کند.

دولت‌های مختلف طی 40 سال از توسعه حمل و نقل غفلت کرده اند و این مهم در اولویت کاری آنها نبوده

اگر دولت‌های مختلف به تدریج در جهت تامین زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی گام برمی داشتند در حال حاضر با معضل خودروهای فرسوده مواجه نبودیم
رضایی با بیان اینکه قوانین برای ورود بخش خصوصی به حوزه حمل ونقل باید تسهیل شود، افزود: متاسفانه دولت‌های مختلف طی 40 سال از توسعه حمل و نقل غفلت کرده و تامین زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی در کانون توجه و اولویت کاری آنها نبوده است این در حالی است که اگر به تدریج این مهم در دستور کار آنها قرار می‌گرفت در حال حاضر با معضل خودروهای فرسوده مواجه نبودیم.

جزیره ای عمل کردن دستگاه های متولی و روند کند نوسازی

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از عدم هماهنگی شهرداری، وزارت کشور، صمت، بانک های عامل و نیروی انتظامی در از رده خارج کردن خودروهای فرسوده انتقاد کرد و گفت: متاسفانه دستگاه های متولی بیشتر به صورت پراکنده و جزیره ای عمل کنند تا هماهنگ و این عملکرد جزیره‌ای باعث شده روند نوسازی به کندی پیش رود.

وی با بیان اینکه حمل ونقل فرسوده یکی از عوامل موثر در تصادفات است، تصریح کرد: هر چند تعداد حمل ونقل عمومی پایتخت باید متناسب با جمعیت افزایش یابد اما متاسفانه تعداد اتوبوس‌ها و تاکسی‌های پایتخت به هیچ وجه جوابگوی جمعیت این کلانشهر نیست.

تعلل بانک ها در ارائه وام های خرد به صاحبان خودروهای فرسوده

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: متاسفانه بانک ها در ارائه وام های خرد به صاحبان خودروهای فرسوده تعلل می‌کنند البته در کنار این در میان تمامی دستگاه ها نیز نوعی ناهماهنگی به چشم می خورد در این رابطه نیاز است تمامی دستگاه ها تعامل و هماهنگی مناسب را برای نوسازی حمل و نقل عمومی فرسوده داشته باشند تا سلامت مردم پایتخت در معرض تهدید قرار نگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار