قباد محمدی در گفتگو با تابناک:
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تولید ۲ داروی موثر در درمان کرونا در استان و توزیع به کل کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۳۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 15 March 2020

قباد محمدی در گفتگو  با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن اشاره به تحقیقات اخیر کشور چین در درمان بیماری کرونا اظهار داشت: ۴ داروی موثر در درمان کرونا و کاهش میزان تلفات شناسایی شده که این داروها از قبل موجود بوده ودر درمان برخی بیماری ها همچون مالاریا، ایدز و آنفولانزاH1N1 استفاده شده است.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه افزود: خوشبختانه دو دارو از ۴ داروی معرفی شده در کرمانشاه تولید شده ولی استان ما تنها استان تولید کننده آن در کشور است. این دو دارو پس از تولید در استان به سایر نقاط کشور ارسال و توزیع می شود.

وی تصریح کرد: ۲ داروی تولید شده در کرمانشاه تامیفولو و ریباورین بوده که تنها بیماران کرونا مثبت می توانند از آن استفاده کنند و به دلیل داشتن عوارض جانبی این دو دارو استفاده افراد عادی از آن ممنوع است.

 محمدی ابراز داشت: غربالگری مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی درمانی انجام و در صورت مشکوک بودن به کرونا به بیمارستان ارجاع داده می شوند و در بیمارستان ها از قفسه سینه این افراد سی تی اسکن گرفته شده و در صورت مثبت بودن جواب، کرونا مثبت اعلام می شود.

 وی در پایان با بیان اینکه این ۲ دارو در اختیار تمامی بیمارستان های استان قرار می گیرد گفت: با همکاری معاونت درمان و بهداشت در صورتی که بیمار نیاز به بستری شدن داشته باشد، درمان دو دارویی در اختیار آن ها قرار می گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار