مسعود مردانی در گفتگو با تابناک:
فوق تخصص بیماری های عفونی گفت:درصورت وجود آنتی بادی درخون می توان پلاسمای خون فرد مذکور را برای درمان کرونا دریافت کرد.
کد خبر: ۸۴۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 26 April 2020

مسعود مردانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن اشاره به افزایش احتمال سرایت ویروس کرونا در باشگاه ها اظهار داشت: بازگشایی باشگاه ها و از سرگیری تمرینات ورزشی به هیچ عنوان توصیه نمی شود و درصورت انجام آن باید منتظر موج دوم و سوم کرونا در کشور باشیم.

وی درخصوص داروهای موثر در درمان کرونا تصریح کرد: در سه ماه گذشته داروهایی ازجمله داروی درمانی مالاریا برای بیماران کرونایی تجویز شده که به طور قطعی در درمان این ویروس موثر نبوده و چاره ای نیز جز استفاده از آن وجود ندارد؛ زیراکه تاکنون داروی انتخابی و اختصاصی درمان کرونا کشف نشده و داروهای محتمل را باید تجویز کرد.

مردانی ضمن اشاره به شروع پلاسما درمانی در ایران ابراز داشت: بیماران کرونایی پیش از اهدای خون ابتدا باید آزمایش آنتی بادی بدهند؛ درصورت وجود آنتی بادی درخون می توان پلاسمای خون فرد مذکور را دریافت کرد. 

وی تصریح کرد:پلاسما درمانی می تواند فرد مبتلا را از مرگ نجات دهد و بهبودی کامل پس از دریافت پلاسما نیز به صورت صددرصدی قابل پیش بینی نیست.

فوق تخصص بیماری های عفونی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه باتوجه به اجتماعات مردم و ترافیک های موجود به ویژه در تهران فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشده و این بسیار نگران کننده است

 
 
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار