کد خبر: ۸۹۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷ 01 September 2020
معلم فداکار دهدشتی با از خود گذشتگی ۳ نفر را که در حال غرق شدن در رودخانه مارون بودند نجات داد.

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، در اقدامی فداکارانه آقای اکبر پورمند معلم متوسطه اول مدرسه جوادیه دهدشت ۳ نفر را که در رودخانه مارون در حال غرق شدن بودند را نجات داد.

آقایان احسان شیرزادی ۲۶ ساله، صالح امیری ۳۱ ساله و فرشاد برخ ۲۶ ساله به علت نا آشنایی با فنون شنا و عمق رودخانه در آبهای خروشان مارون غرق شدند و اکبر پورمند فرهنگی فداکار ناجی آنان شد.
یکی از غرق شده ها گفت: هر سه نفر دست در دست هم در حال جلو رفتن در آب رودخانه بودیم که به ناگاه زیر پایمان خالی شد و به عمق رودخانه فرو رفتیم.
آقای برخ افزود: اگرآقای پورمند نبود ما جان خود را از دست داده بودیم واحساس می‌کنیم او واسطه‌ای از سوی حق تعالی برای زندگی دوباره ما بود.

امیری که آخرین نجات یافته است و ۴ روز پس از حادثه هنوز هم در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت بستری است گفت: من هیچ امیدی به زندگی نداشتم وشکمم کاملاً از آب پر شده بود و بعد از آن متوجه نشدم که چه حادثه‌ای رخ داد.

اکبر پورمند معلم فداکار دهدشتی نیز گفت: در کنار رودخانه با فرزندانم در حین گشت و گذار ناگهان متوجه دست وپا زدن هر ۳ نفر شدم و یک لحظه ناپدید شدند و به سرعت خود را به آب زدم.

وی افزود: ابتدا ۲ نفر را به کنار رودخانه آوردم و در ادامه به علت عمق زیاد آب که از ۴ تا ۱۰ متر بود با سختی کار را ادامه دادم وبه سرعت سراغ نفر سوم رفتم.

این معلم فداکار اضافه کرد: با مشاهده بخشی از لباس نفر سوم او را در حالیکه رمقی برایش نمانده بود در عمق ۴ متری یافتم و به سرعت به بیرون از آب کشاندم که خوشبختانه با کمک اطرافیان وی را احیا کردیم.

پورمند افزود: آنچه باعث این عمل شد لطف پروردگار بود که شامل حال من شد تا آنان را نجات دهم.
وی که با ۱۲ سال سابقه کار مشاور مدرسه جوادیه دهدشت است گفت: معلمی تنها آموزش نیست بلکه ایثار، فداکاری ونوع دوستی زیباترین جلوه‌هایی هستند که می‌توان با آن‌ها نقش الگویی معلم را اجرا کرد.

خردمند شاهد این ایثار هم گفت: سرعت عمل آقای اکبر پورمند وبالاتر از آن از خودگذشتگی وی که الگویی برای زندگی من است برایم باورنکردنی بود. / صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار