معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه برخی افراد در روزهای تاسوعا و عاشورا جهت شرکت در آیین‌های خاص این روزها و پخت نذری به شهرهای کوچک و روستاها سفر می کنند، نسبت به این اقدام خطرناک در موج پنجم کرونا هشدار داد.
کد خبر: ۹۸۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴ 17 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر سارا شاه آبادی با اشاره به پیشروی پرشتاب موج پنجم کرونا گفت: این موج از نوع سویه "دلتا" است و قدرت سرایت بالای آن موجب شده روز به روز شاهد افزایش تعداد مبتلایان باشیم.

شاه آبادی با اشاره به تعطیلات پیش روی تاسوعا و عاشورا گفت: برخی افراد در این روزها برای شرکت در مراسم پخت نذری و دیگ مراسم خاص این روزها به روستاها و شهرهای کوچک سفر می کنند که این اقدام خطرناک می‌تواند در این مناطق فاجعه آفرین شود.

این مسئول گفت: در این مناطق با توجه به رفت و آمدهای فامیلی امکان گسترش کرونا بسیار محتمل است و اگر افراد ویروس را با خود به این مناطق ببرند، تهدید بزرگی برای این مناطق ایجاد خواهد شد.

وی افزود: روستاها و شهرهای کوچک امکانات درمانی مناسبی ندارند و اگر شیوع کرونا در این مناطق حادث شود، جان بسیاری به خطر خواهد افتاد.

شاه آبادی از مردم خواست در تعطیلات پیش رو همگی در خانه مانده و از سفر رفتن به طور جد خودداری کنند.

وی همچنین از مردم خواست از برگزاری دورهمی های فامیلی و پخت نذری دسته جمعی هم در این ایام خودداری کرده و رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: در وضعیت خطرناکی به سر می‌بریم و آمارها روز به روز در حال افزایش است و نیاز است که مردم نسبت به رعایت پروتکل ها جدیت بیشتری به خرج دهند.

وی با تاکید بر لزوم ماندن در قرنطینه و عدم خرج غیرضروری از منزل، گفت: در صورت خروج ازمنزل توصیه می شود افراد حتما از ماسک استفاده کرده و رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشند.

شاه آبادی گفت: همه باید همکاری کرده و با رعایت پروتکل ها در تعطیلات پیش رو کاری کنیم که این موج فروکش کند، وگرنه خسارت سنگینی متحمل خواهیم شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار