گردنه حادثه خیز اسدآباد اصلاح می شود

گردنه اسدآباد از جمله نقاط حادثه خیز در راههای کشور در استان همدان است که حوادث ناگوار در این نقطه ارتباطی خانواده های بسیاری از هموطنان مان را در سوگ عزیزانشان داغدار کرده است.
کد خبر: ۱۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴ 04 March 2015

گردنه اسدآباد از جمله نقاط حادثه خیز در راههای کشور در استان همدان است که حوادث ناگوار در این نقطه ارتباطی خانواده های بسیاری از هموطنان مان را در سوگ عزیزانشان داغدار کرده است.

به گزارش ایرنا ؛ ایمن سازی و اصلاح این گردنه هولناک همواره دغدغه مسوولان بوده است و بسیاری از آمار تصادفات فوتی و جرحی استان همدان در این گردنه خطرناک اتفاق افتاده است.

فرماندار اسدآباد روز سه شنبه در کمیته بررسی وضعیت ترافیکی شهرستان اسدآباد اعلام کرد: در راستای کاهش خطرات و ارتقاء ایمنی گردنه اسدآباد طرح تعریض، توسعه و احداث حفاظ میانی گردنه آغاز شده است.

مسعود بکائی افزود: برای اجرای این طرح مبلغ 100 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و توسط اداره راه و شهرسازی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال در جریان تصادف های رخ داده در این گردنه 12 نفر از هموطنانمان کشته و 70 نفر مجروح شده اند، تصریح کرد: به جرات می توان گردنه اسدآباد را یکی از نقاط خطرناک و حادثه ساز در کشور نام نهاد.

بکائی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سال نو به زیباسازی و اصلاح تابلوهای معابر تاکید کرد و از ادارات راه و شهر سازی و شهرداری خواست نسبت به رنگ آمیزی و خط کشی مسیرهای اصلی و فرعی شهر اقدام نماید.

وی همچنین خواستار نظارت و بازرسی از ناوگان حمل و نقل مسافربری شد و افزود: استفاده از خودروهای ایمن و استاندارد برای جابجایی مسافر بویژه در روزهای پایان سال که حجم مسافران زیاد است، ضروری می باشد.

گردنه اسدآباد به طول 17 کیلومتر در مسیر بزرگراه کربلا واقع شده و محل اتصال پنج استان غربی کشور است و روزانه 10 هزار خودروی سبک و سنگین از این مسیر تردد می کنند.

شهرستان اسدآباد با 107 هزار جمعیت در فاصله 45 کیلومتری همدان قرار دارد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار