آستانه سال نو و جشن نیکوکاری؛

روزی که خدا از کرده خودش پشیمان نمی شود!!

تابناک گیلان: لازم نیست که راه دور برویم؛هر روز در کوچه و پس کوچه‌های‌ شهرمان وقتی در افکار دور و نزدیک خود غوطه‌ور هستیم از کنار «فقر»عبور می‌کنیم.گاهی آن‌قدر به دیدن این صحنه‌ها عادت‌ می‌کنیم که دیگر نمی‌بینیم و یا به راحتی فراموش می‌کنیم،اما همه‌ معتقدیم،که فقر ریشه فساد...
کد خبر: ۱۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶ 04 March 2015
تابناک گیلان: لازم نیست که راه دور برویم؛هر روز در کوچه و پس کوچه‌های‌ شهرمان وقتی در افکار دور و نزدیک خود غوطه‌ور هستیم از کنار «فقر»عبور می‌کنیم.گاهی آن‌قدر به دیدن این صحنه‌ها عادت‌ می‌کنیم که دیگر نمی‌بینیم و یا به راحتی فراموش می‌کنیم،اما همه‌ معتقدیم،که فقر ریشه فساد است و اگر خواهان جامعه‌ای سالم و سرافراز هستیم،باید با«فقر»و مولد کریه آن یعنی«ناآگاهی» بجنگیم و این مسئولیتی است که نمی‌توان از آن به سادگی گذشت‌ و آن را در پس دغدغه‌هایمان مدفون کنیم.

روزی که خدا از کرده خودش پشیمان نمی شود!!

آموخته‌های دینی و فرهنگی ما نیز بر این اصل تاکید دارد که باید به فکر مستمندان و یتیمان باشیم و فقر را ام الفساد بدانیم،زیرا فقر ریشه همه انحرافات و کژرفتاری‌ها است.

بر همین اساس شاید کار خیر،عمری به قدمت بشریت داشته باشد و در کشور کهن ما نیز این‌ اصل در افسانه‌ها،داستان‌ها و تاریخ ما توصیه و اجرا شده است. در این میان کسانی که با عنایت الهی و تکیه بر سختکوشی خود متمول شده‌اند نیز همواره دستی در انجام امور خیریه داشته و دارند و به پاس نعمات پروردگار می‌بخشند باشد که بخشیده شوند.

یکی از آیین زیبایی که بعد از انقلاب در کشور جریان گرفت،جشن نیکوکاری است.جشنی که نگاه بسیاری از محرومان را به این روز معطوف کرده و امیدوارند که اتفاقی برایشان بیفتد.

در گیلان نیز جشن نیکوکاری،همواره به اشکال مختلف برگزار می شود.

جشن شور نیکوکاری روز چهارشنبه در آستانه فرارسیدن نوروز با شعار اکرام فاطمی ، همبستگی اجتماعی و شور نیکوکاری از سوی آموزش و پرورش و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان در واحدهای آموزشی استان برگزار شد.
رییس سازمان دانش آموزی استان گیلان گفت : جشن شور نیکوکاری در بیش از پنج هزار واحد آموزشی گیلان با شور و نشاط ویژه ای برگزار شد.

روزی که خدا از کرده خودش پشیمان نمی شود!!

عمران کرمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود : دانش آموزان گیلان با شور و شوق مبتنی بر دین مداری و احساس مسوولیت با شرکت در این جشن به یاری همنوعان نیازمند و بی بضاعت خود شتافتند.

وی اظهار داشت : در جریان برگزاری این جشن ، پاکت های هدیه به منظور کمک دانش آموزان به هم سن و سال های بی بضاعت شان در بین آنان توزیع شد.

رییس سازمان دانش آموزی استان گیلان با بیان اهمیت برگزاری جشن های شور نیکوکاری در مدارس تصریح کرد : این جشن ها در ترویج فرهنگ نوعدوستی و کمک به هم نوع در بین دانش آموزان بسیار موثر است.

استان گیلان دارای بیش از 376 هزار دانش آموز است که در بیش از پنج هزار و 700 واحد آموزشی تحصیل می کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار