۷۰۰ گواهینامه صادراتی و وارداتی در استان اردبیل صادر شد

مدیرکل استاندارد استان اردبیل، از صدور بیش از ۷۰۰ گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳ 05 April 2022

به گزارش تابناک اردبیل، هاشم علایی صبح امروز در جلسه تشریح عملکرد یکساله این اداره کل در زمینه صادرات و واردات، با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد بر کلیه کالا‌های وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی کالا نظارت دارد اظهار داشت: در سال 1400، تعداد 791 گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در استان صادر شده است.

وی گفت: 134 فقره از این گواهینامه ها از نوع ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی و 657 فقره نیز از نوع ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی بوده و نسبت به برنامه عملیاتی پیش بینی شده به ترتیب 149 درصد در گواهینامه های صادراتی و 2190 درصد تحقق عملکرد در گواهینامه های وارداتی داشته‌ایم.

علایی افزود: بیشترین اقلام صادراتی در سالجاری شامل خرما، کشمش، سنگ‌های ساختمانی، رویه درب، زغال آخال، ماسه سیلیسی بوده است که پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان این اداره کل و کارشناسان آزمایشگاه‌های همکار تاییدصلاحیت شده ، به مقصد کشورهای روسیه، گرجستان، عراق و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل در ادامه گفت: بیشتر اقلام وارداتی شامل کامیون کشنده، تخته چندلا، کاغذ دکوراتیو و شیرآلات صنعتی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد ایران خاطر نشان کرد: این بسته حمایتی با تاکید بر تسهیل فضای کسب و کار در حوزه صادرات و واردات کالا و تامین مواد اولیه و حد واسط واحد های تولیدی کشور تدوین شده است.

دبیر شورای استاندارد استان اردبیل، با بیان اینکه کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نا مرغوب به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران است، اظهار کرد: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی نیز جزو وظایف سازمان ملی استاندارد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار