فارس آماده مقابله با کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت : با توجه به ا؛از روند بازگشت حجاج به استان فارس همه امکانات بهداشتی و درمانی دراستان فارس آمادگی مقابله با شیوع احتمالی کرونا ویروس دارد و دراین زمینه جای نگرانی نیست.
کد خبر: ۱۰۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲ 03 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر محسن مقدمی با اشاره به اقدامات این معاونت از ماه ها پیش برای حفظ سلامت حجاج، بیان داشت :در این راستا، نشست هایی با حضور نمایندگان فرودگاه استان فارس ، جمعیت هلال احمر، معاونت درمان و بهداشتی دانشگاه، پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی، روابط عمومی دانشگاه، مدیریت بحران دانشگاه، مرکز پایش مراقبت های درمانی(mcmc)، واحد آموزش سلامت، واحد مبارزه با بیماری های واگیر و مرکز بهداشت شیراز برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در عین حال شهروندان و کسانیکه به استقبال حجاج می روند بهتر است اقدامات پیشگیرانه ر انجام دهند گفت : :اگرچه تب، سرفه، گلودرد و علایم تنفسی مانند آنچه در یک سرماخوردگی ساده بروز می کند، در بیماران مبتلا به کورونا ویروس نیز دیده می شود، اما مرگ و میرهای ناشی از این بیماری که به واسطه کورونا ویروس جهش یافته ای ایجاد می شود، لزوم احتیاط و مراقبت های لازم توسط حجاج را تا دو هفته پس از ورود، ضروری می سازد.

این مقام بهداشتی خاطر نشان کرد :بر اساس تصمیمات اتخاذ شده تیم پایگاه مراقبت بهداشت مرزی با حضور پزشک، کارشناس بیماری ها و امدادگران اورژانس در فرودگاه شیراز مستقر شده است .

به گفته وی این تیم کار شناسایی، ارجاع بیماران، آموزش چهره به چهره، اطلاع رسانی به کمک نصب بنر و پوستر، توزیع بسته آموزشی و کارت اطلاع رسانی به صورت گسترده و تمام وقت را انجام می دهد.

مقدمی گفت:بر اساس هماهنگی با پزشکان کاروان ها شرایط جسمی حجاج بررسی و پیگیری می شود و بیمارستان های استان نیز آمادگی رسیدگی به بیماران دارای علایم احتمالی را یافته اند.

امسال بیش از سه هزار و 300 زائر از استان فارس به حج تمتع مشرف شدند که از این تعداد یک هزار و 500 نفر مرد و یک هزار و 800 نفر زن هستند و دو کاروان نیز از استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد از فارس به سفر معنوی حج مشرف شدند.

ویروس کرونا به عنوان عامل این بیماری به سیستم تنفسی حمله می کند و به تدریج این سیستم را از کار می اندازد و از علائم این بیماری می توان به سرفه، تب شدید که به التهاب ریه و نارسایی کلیه منجر می شود، اشاره کرد ،اما تاکنون واکسنی برای جلوگیری از ابتلای به آن ساخته نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار