به گزارش تابناک همدان از ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از تدابیر دیگری که در راستای سهولت دسترسی مردم استان همدان به مسئولان و کارگزاران دولت اندیشیده شده، راهاندازی «میز خدمت» در دستگاههای اجرایی استان است.
وی اظهار داشت: روال کارِ میز خدمت بر این اساس است که نماینده هر وزارتخانه در دستگاه اجرایی مربوطه مستقر شده و مردم میتوانند با مراحعه به دستگاه مربوطه، درخواست، مشکلات و شکایات خود را به صورت حضوری، چهرهبهچهره و شفاهی یا مکتوب به نماینده آن وزارتخانه ارائه کنند.
وی تصریح کرد: این اقدام تسهیلگرانه، بیشتر در راستای حل مسائل و مشکلات مردم استان همدان انجام شده است.
نماینده عالی دولت در استان همدان، همچنین به فعالیت سامانه سامد «سامانه ارتباطات مردم و دولت» در جریان سفر استانی رییس جمهور خبر داد و گفت: این سامانه، یک روز قبل از سفر رییس جمهور به استان همدان (هشت صبح روز چهارشنبه پنج مرداد) افتتاح و تا ساعت ۲۱ روز پنجشنبه ۶ مرداد فعال و آماده دریافت مطالب و مطالبات مردمی خواهد بود.
قاسمی فرزاد اظهار داشت: این سامانه مختص سفر رییس جمهور به استان همدان راهاندازی میشود که مردم استان میتوانند از طریق آن، درخواستها و شکایات، گزارشها، انتقادات، ایدهها و نظرات خود را ارائه کنند، به این صورت که هر شخص در هر نقطهای از استان میتواند با شماره تلفن اختصاصی ۱۱۱ تماس گرفته و درخواست و شکایات خود را ارائه و ثبت کند.
به گفته وی، مسئولان سامانه ارتباطات مردم و دولت(سامد) نیز همان لحظه، درخواست را ثبت کرده و بلافاصله، پیامکِ ثبتِ درخواست به شماره درخواست کننده ارسال خواهد شد.
به گزارش ایرنا، رییس جمهور در چندماهه اخیر و از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم به استانهای خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل، سمنان، زنجان، لرستان،تهران، خراسان شمالی ، یزد، قم، هرمزگان، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان رضوی، البرز، قزوین، آذربایجان غربی، خوزستان (سفر سرزده به آبادان / متروپل)، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، کردستان، کرمانشاه و مرکزی سفر کرده است.
استان همدان سی امین مقصد سفرهای استانی رییس جمهور و هیات دولت است.