کوهنوردان شهرری قله آرا کوه جاجرود را فتح کردند

رئیس هیات کوهنوردی شهرستان ری گفت: کوهنوردان این شهرستان به قله ۲ هزار و ۵۵۰ متری آراکوه واقع در ارتفاعات جاجرود صعود کردند.
کد خبر: ۱۰۸۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴ 07 January 2023

کوهنوردان شهرری قله آرا کوه جاجرود را فتح کردند

حمید طربی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این قله در اطراف شهر پردیس استان تهران واقع شده است، صعود به قله آرا کوه از محدوده منطقه جاجرود استان تهران و قسمت جنوب شرقی سد لتیان از جبهه جنوبی روستای کمرد انجام می شود.

وی افزود: مسافت رفت و برگشت برای صعود به قله آرا کوه هشت کیلومتر است که صعود ما کاملا زمستانه و از درجه سختی بالایی برخوردار بود، مسیر صعود به این قله کاملا دارای مه و کوهنوردان با توجه به بارش روز های گذشته می بایست مسیر را برفکوبی می کردند که همین امر کار را سخت تر می کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۵۵ کوهنورد که متشکل از هیات کوهنوردی شهرستان ری و جنوب شرقی استان تهران، باشگاه هیماچال و باشگاه ماهین بودند از ساعت هفت صبح جمعه از روستای کمرد واقع در جاجرود صعود را آغاز و ساعت ۱۲ ظهر صعود کردند و در ساعت ۱۵ در محل شروع با سلامتی کامل تمامی اعضا حضور یافتند.

وی یادآور شد: قله آراکوه در منطقه جاجرود استان تهران و قسمت جنوب شرقی دریاچۀ سد لتیان واقع است. این قله از سمت شمال به روستای هنزا و از جنوب به منطقۀ کمرد منتهی می‌ شود که متداول ترین مسیر صعود به این قله از روستای کمرد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار