دفن شهید گمنام در پادگان شهید قهرمان

پیکر یک شهید گمنام دفاع مقدس، پس از تشییع در شهر مریانج، در پادگان شهید قهرمان، مأمن شیرمردان ارتش آرام گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷ 06 March 2015

پیکر یک شهید گمنام دفاع مقدس، پس از تشییع در شهر مریانج، در پادگان شهید قهرمان، مأمن شیرمردان ارتش آرام گرفت.

گزارش  فارس ؛ هم ‌زمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س)، پیکر یک شهید گمنام دفاع مقدس در شهر شهید پرور مریانج تشییع و سپس در پادگان قهرمان، مأمن شیرمردان ارتش به خاک سپرده شد.

این مراسم با ورود اکیپ ویژه تیپ 3 زرهی همدان و خودروی حامل پیکر مطهر شهید گمنام به شهر مریانج آغاز و با مدیحه‌ سرایی مداح اهل بیت بر پیکر این شهید گرانقدر در مسجد پنج تن آل عبا ادامه یافت.

تصمیم دیرهنگام مسئولان برای تشییع پیکر این شهید گمنام در شهر مریانج، عدم اطلاع ‌رسانی کافی قبلی و انتخاب مسجدی غیر از مسجد جامع در میدان امام خمینی(ره) این شهر که محل همیشگی تجمعات مردمی اهالی مریانج است، سبب شد جمعیت کمتری در مراسم تشییع پیکر این شهید گمنام حضور یافته و داغ گمنامی او بیشتر از آنچه که باید، اشک شود و بر دیدگان حاضران نشیند.

پس از مراسمی کوتاه در شهر مریانج، پیکر مطهر این شهید والامقام در میان حزن و اندوه مردم ولایت مدار، در حالی که بلندگوهای تعبیه شده در میدان شهدای مریانج، از وجود پنج دستگاه اتوبوس برای انتقال زائرین شهدا پادگان قهرمان خبر می داد، منتقل شد.

فضای آکنده از بوی اسفند، نوای «سقای حسین، سید و سالار نیامد، علمدار نیامد»، لرزه بر شانه‌ها، رعشه بر زانوها، این حال و هوای مردمی بود که زن و مرد و پیر و جوان در ورودی پادگان قهرمان، ورود پیکر مطهر شهید گمنام را انتظار می ‌کشیدند.

امیر بیدادی فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان در سخنانی از پیگیری‌های مکرر سه ساله، برای پای ‌بوسی شهدای گمنام در پادگان قهرمان سخن گفت و با بیان اینکه این شهید گمنام، امروز پای در قدمگاه هم‌ رزمان شهید خود نهاده است، حضور شهدای گرانقدر را تداعی ‌گر رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و ازخود گذشتگی‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس دانست.

وی با بیان اینکه تلألو نور خداوندی در گفتار و اعمال شهدا تجلی داشت، خطاب به سربازان و جوانان حاضر در صحنه اظهار کرد: امروز ما رسالتی بزرگ بر دوش خود داریم و باید همین جا به این شهید عزیز و همه شهدای گرانقدر قول بدهیم که تا ظهور منجی عالم بشریت از پای ننشسته و راه آن‌ها را ادامه دهیم.

بیدادی اقتدار و عزت امروز ایران در عرصه بین‌المللی و تأثیرگزاری آن در معادلات جهانی را ناشی از برکت خون شهدا دانست و افزود: امروز فضای پادگان قهرمان به وجود یکی از این شهدا عطرآگین شده است.

پیکر مطهر این شهید گمنام که در هنگام شهادت، 20 ساله و از نسل طلایی انقلاب بوده، با حضور جمعی از فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان همدان، اعضای شورای تأمین، فرماندار شهرستان همدان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان همدان و... روی دست دژبانان تیپ 316 زرهی همدان، حمل و پس از قرائت نماز بر پیکر او به امامت امام جمعه شهرستان بهار در میعادگاه ابدی، آرام گرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار