سال گذشته ۷۸ هزار فقره انشعاب آب و فاصلاب در آذربایجان شرقی واگذار شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: در راستای تامین آب شرب سالم و بهداشتی و همچنین دفع و تصفیه بهداشتی فاضلاب، سال گذشته ۷۸ هزار و یک فقره انشعاب آب و فاضلاب در استان واگذاری و نصب شد.
کد خبر: ۱۰۹۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴ 09 April 2023

به گزارش تابناک تبریز، محمد خانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۳۶ هزار و ۹۸۰ فقره از این انشعابات در بخش خانگی به متقاضیان واگذار شده است.

وی اضافه کرد: این شرکت در قالب یک میلیون و ۸۱۰ هزار مشترک، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری در ۷۳ شهر استان با دربرگیری چهار میلیون و ۲۳۰ هزار نفر را تحت پوشش شبکه آشامیدنی و بهداشتی قرار داده است.

خانی در خصوص اهمیت سامانه های فاضلاب و دفع بهداشتی فاضلاب های خانگی گفت: توسعه شبکه فاضلاب در حال حاضر در ۲۰ شهر استان در حال اجرا بوده و با احداث بیش از ۸۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در سال گذشته، تعداد ۳۶ هزار و ۹۸۰ فقره انشعاب جدید فاضلاب در این استان به متقاضیان واگذار شده است.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح های فاضلاب و دفع بهداشتی فاضلاب با هدف سالم سازی محیط زیست، افزایش سطح بهداشت عمومی و ممانعت از آلودگی آب های زیرزمینی، خواستار حمایت بیش از پیش مسئولان کشوری و استانی و اختصاص اعتبارات و مساعدت های ارگان های ذیربط برای اجرای این طرح ها شد.
خانی گفت: در زمان حاضر ۶۸ درصد از جمعیت شهری استان با یک میلیون و ۱۲ هزار و ۵۴۲ فقره انشعاب فاضلاب از سامانه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب های خانگی بهره مند هستند که این رقم نسبت به متوسط کشوری رشد قابل توجهی دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار