الفبای تولید را ما بنویسیم/یاداشت اختصاصی هما خوزستان/افشار پرویزی بابادی

کد خبر: ۱۱۸۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸ 07 September 2024
تابناک خوزستان: در امتحانات پایان ترم موفق عمل کرد، مدرک کارشناسی اش را پس از چند ماه کار اداری از دانشگاه گرفت، پیش از فارغ التحصیل شدن خانواده به فکر اشتغالش بودند به آشناها و دوستان برای به دست آوردن یک کار مناسب سفارش کرده بودند، خودش هم به یکی دو تا اداره دولتی سر زده بود تا بتواند مشغول شود، رفته رفته که زمان می‌گذشت و از فارغ التحصیل شدنش فاصله می‌گرفت نگرانی خود و خانواده‌اش بیشتر شده بود.
 
 پدرش که بازنشسته بود سریعا آستین را بالا زد یک وام گرفت و با مختصر پس اندازی که داشت یک مغازه برای او دست و پا کرد مغازه در نزدیکی مرکز شهر بود عبور و مرور مردم از آنجا انجام می‌شد.
 
با بررسی‌هایی که خود و خانواده‌اش داشت تصمیم گرفتند یک نوشت افزار فروشی راه اندازی کنند اسباب و وسایل کار را سریعاً مهیا کرده، مغازه را افتتاح کردند در قفسه‌های آن نوشت افزار، دفتر و خودکار، مداد و مداد رنگی، ماژیک و تمامی وسایلی که برای محصلان لازم است چیده شده بود انصافاً سلیقه خاصی به خرج داده بود و فضای داخلی مغازه را بسیار زیبا چیده بود. مشتری‌ها رفته رفته افزایش پیدا می‌کردند و به اصطلاح بازاریان دخلش به خرجش می‌خواند.
 
در شهریور ماه که پایان تعطیلات تابستانی بود شلوغی مغازه‌اش او را مجبور کرد تا یک شاگرد نیز در کنار خود جذب کند تا در کار فروش و اداره مغازه او را یاری کند، دنیای اینترنتی و فضای مجازی نیز او را وادار کرده بود تا صفحه شخصی برای مغازه‌اش در پیام رسان‌های داخلی و خارجی طراحی کند تا از آنجا نیز بتواند مشتری‌های اینترنتی خود را داشته باشد و بازار فروش خود را گسترش دهد.
 
راضی بود و با خوشرویی از مشتری‌ها استقبال می‌کرد برای سال دوم نیز قرارداد مغازه خود را تمدید و توانست سر و سامانی به اوضاع زندگی خود نیز بدهد قتی با او صحبت می‌کردیم می‌گفت برای آینده کاری خود در نظر داشتم که شعبه دوم فروش نوشت افزار ایرانی اسلامی را راه اندازی کنم.
 
 تحقق این آرزو مستلزم استفاده مردم از این لوازم تحریر تولید داخل است زمانی که والدین و دانش آموزان به جای خرید کالای خارجی، تولیدات بومی که حاصل دسترنج کارگر ایرانی، تولید کننده ایرانی و کارخانه‌دار ایرانی است در سبد خرید خود بگذارند می‌شود گام محکمی در حرکت چرخ صنعت و رونق کسب و کار برای این صنف برداشت.
 
 طی صحبتی که با تولید کننده‌های لوازم التحریر و فروشنده‌ها داشتیم همگی به این موضوع اشاره می‌کردند که رسانه‌ها و فضای مجازی به خصوص رسانه ملی در ترویج استفاده از نوشته افزار یرانی اسلامی می‌تواند گام محکمی بردارد. معلمان و مربیان مدارس نیز در ترغیب دانش آموزان برای استفاده از کالاهای تولید داخل همکاری نمایند تا رنگ نشاط و شادی بر چهره تولید کننده داخل نمایان باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار