دهلران شهری که سیما و منظر شهری ندارد/ شهر در سراب وعده های شهرداری و شورای شهر

با توجه به بازگشایی مدارس قطعا دستفروشان و دوره گردها در خیابان ها و میادین و حتی نزدیکی مدارس موجب اختلال در تردد شهروندان و حتی وسایل نقلیه خواهند شد و مطلبد دادستان به عنوان مدعی العموم ، شورای تامین شهرستان ، دستگاه های نظارتی و مسئولان اجرایی در راستای ایفای حقوق شهروندان شهرداری و اجرائیات شهرداری را مکلف به ساماندهی و پاکسازی معابر شهر دهلران کنند .
کد خبر: ۱۱۸۴۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱ 14 September 2024

تابناک  ایلام ،مجتبی کاور ::  در آستانه بازگشایی مدارس هستیم ولی متاسفانه تا به امروز هیچ گونه اقدامی از سوی شهرداری و شورای شهر دهلران مبنی بر ایجاد تغییر در منظر سیمای شهر انجام نشده است .

از ابتدای استقرار شورای شهر ششم تا امروز شهروندان دهلران نتنها شاهد توسعه و عمران شهری نبودند بلکه شاهد رکود در عمران و نابسامانی شهری و بازگشت به دهه های قبل هستند که محصول ناکارآمدی شورای شهر دهلران است .

متاسفانه ناتوانی شورای شهر دهلران و انتصاب های پی در پی شهردار و سرپرست از سوی شورای شهر سبب شده شهر دهلران در سراب وعده های بی سرانجام شهرداران و شورای شهر گرفتار شود.

مردم دهلران بعد از ماه ها حصر خانگی به خاطر گرمای بالا 50درجه و خنک شدن هوا امکان حضوردورهمی خانوادگی در پارک ها و بوستان های شهر برایشان فراهم شده است ولی متاسفانه اکثر پارک های شهر دهلران در تاریکی مطلق هستند  که این امر بیانگر ناتوانی شورای شهر و شهرداری در اداره امور را نشان می دهد.

 متاسفانه عدم توجه سرپرست شهرداری و شورای شهر سبب شده که اجرائیات شهرداری فعالیت خود را تعطیل کند و معابر و تنها خیابان اصلی شهر توسط وانت بارها و دستفروشان و برخی کسبه قرق شود .

آنچه که در خیابان ها و معابر شهر دهلران مشهود است نبود اجرائیات شهرداری در سطح شهر باعث افزایش چشمگیر پدیده ای بنام سد معبر در خیابان های سطح شهر دهلران و تضییع حقوق عامه شهروندان شود و روزبه ‌روز بر تعداد سد معبرکنندگان نیز اضافه می شود و تا به امروز هیچ گونه اقدامی از سوی شهرداری ،شورای شهر دهلران و حتی مسئولان اجرایی برای ساماندهی و جمع آوری آنها صورت نگرفته است .

با توجه به بازگشایی مدارس قطعا دستفروشان و دوره گردها در خیابان ها و میادین و حتی نزدیکی مدارس موجب اختلال در تردد شهروندان و حتی وسایل نقلیه خواهند شد و مطلبد  دادستان به عنوان مدعی العموم  ، شورای تامین شهرستان ، دستگاه های نظارتی و مسئولان اجرایی در راستای ایفای حقوق شهروندان شهرداری و اجرائیات شهرداری را مکلف به ساماندهی و پاکسازی معابر شهر دهلران کنند .

آنچه که برای همه شهروندان و خود مسئولان مشهود است منظر شهری دهلران از لحاز زیبا سازی از جمله رنگ آمیزی جدول، خط کشی معابر، سد معبر، روشنایی پارک‌ها، میدان‌ها معابر ساماندهی دست فروشان، توسعه فضای سبز رضایت بخش نیست و انتظار می‌رود تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید شهرداری و شورای شهر به عنوان منتخبین مردم اقداماتی برای رفاه وآسایش اجتماعی شهروندان انجام بدهند ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار