اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با همکاری کانون کتاب و به میزبانی هتل سپهر برگزار کرد

روز شعر و ادب فارسی و نکوداشت مقام استاد شهریار

بیرجند-«تابناک»-به مناسبت بیست و هفتم شهریور، روز بزرگداشت استاد شهریار و شعر و ادب فارسی، نشستی با حضور فرهیختگان، ادیبان و علاقه‌مندان ادبیات، چهارشنبه شب در هتل سپهر بیرجند برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۸۵۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶ 19 September 2024

به گزارش تابناک، به مناسبت بیست و هفتم شهریور ماه، روز بزرگداشت استاد شهریار و شعر و ادب فارسی نشستی با حضور جمعی از فرهیختگان، ادیبان و دوستداران ادبیات با دعوت کانون کتاب و اداره کل کتابخانه‌های عمومی چهارشنبه شب در هتل سپهر بیرجند برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر آذرکار مدیر فرهیخته هتل سپهر که بارها میزبانی از نشست‌های فرهنگی را به عهده گرفته است، ضمن خیر مقدم به حضّار فرهنگ و ادبیات ایران را  یک سرمایه ارزشمند خواند و با خواندن شعری از استاد شهریار که در فراق پدر سروده شده بود سخنان خود را پایان داد. در ادامه خانم رزاقی عضو هیئت مدیره کانون کتاب به ارائه گزارشی از روند شکل‌گیری و انتخاب شورای راهبری پرداخت و از انتصاب روسای کارگروه‌های کانون کتاب به عنوان گامی به جلو برای تداوم فعالیت‌های فرهنگی این سازمان مردم نهاد یاد نمود. همچنین کلیپی در مورد اقدامات فراوان انجام شده در حوزه نکوداشت‌ها و نشست‌های کتابخوانی نیز پخش شد.

سخنران دیگر این مراسم دکتر بهنام‌فر نویسنده، پژوهشگر و استاد تمام رشته ادبیات دانشگاه بیرجند بود وی ادبیات را پروراننده روح و روان آدمی و باعث ارزش دادن به زندگی و شخصیت انسان‌ها دانست و از اینکه انسان بدون پروراندن جنبه روحی و احساسی خود نمی‌تواند صرفاً با بعد مادی و عقل گرایی محض زندگی کند یاد کرد. وی همچنین با ذکر فرازهایی از زندگی استاد شهریار این شاعر را همراه و همنوا با حرکت توده‌های مردم در سال‌های پس از انقلاب دانست.

در پایان نیز برخی از اعضا به قرائت اشعار استاد شهریار پرداخته و شعرخوانی مهندس دستجردی سرپرست دفتر فنی استانداری نیز جلب توجه نمود. در پایان نیز احکام روسای کارگروه‌های کانون کتاب نیز توسط مهندس حجت کدخدا مدیرعامل کانون به آنها اهدا شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار