ترانزیت خارجی اردبیل با رشد همراه است

معاون توسعه تجارت خارجی صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سه سال گذشته ترانزیت خارجی این استان با رشد مطلوبی همراه بوده است.
کد خبر: ۱۱۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۴ 27 October 2015

صدیف بیگ زاده در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: میزان ترانزیت خارجی این استان در سال گذشته هزار و ۴۰۰ میلیون دلار بوده که به نسبت سال ۹۲ با ۹۲۴ میلیون دلار با ۵۴ درصد رشد همراه است.

وی افزود: ارزش ترانزیت خارجی در شش ماهه نخست امسال نیز ۵۹۷ میلیون دلار بوده که در مقایسه با شش ماهه نخست سال گذشته با ۴۳۲ میلیون دلار ۳۸ درصد رشد نشان می دهد.

معاون توسعه تجارت خارجی صنعت، معدن و تجارت استان تاکید کرد: استان اردبیل به دلیل دارا بودن مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان از کانون های تجارت خارجی محسوب شده و نقش موثری در مراودات تجاری استان های دیگر دارد.

بیگ زاده با تاکید به اینکه ترانزیت خارجی خود در توسعه تجارت خارجی استان موثر است، متذکر شد: به منظور توسعه ترانزیت خارجی باید زیر ساخت های متعددی از جمله راه توسعه یابد.

وی با تاکید به ضرورت توسعه خطوط هوایی و فعال شدن خط ریلی تاکید کرد: به دلیل موقعیت جغرافیایی استان، برخی استان های مرکزی می توانند کالاهای خود را از طریق اردبیل ترانزیت کنند.

معاون توسعه تجارت خارجی صنعت، معدن و تجارت استان معتقد است استان اردبیل باید از قابلیت واقع شدن در مرز به شکل بهینه استفاده کرده و به کانون تجارت خارجی در شمال غرب کشور تبدیل شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار