رئیس کل دادگستری گیلان:

اقدامات پیشگیرانه در تغییر کاربری‌ها و کاهش جرایم در گیلان

گروه استان‌ها: رئیس کل دادگستری گیلان در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با تاکید بر اهمیت استفاده از سامانه‌های الکترونیک و پیشگیری از تغییر کاربری‌ها، از راه‌اندازی مرکز شوق زندگی برای حمایت از افراد آسیب‌دیده خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲ 24 September 2024

به گزارش «تابناک گیلان»، به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان،  دومین نشست شورای استانی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم به ریاست حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با تبریک هفته دفاع مقدس و یادآوری ایثار و مجاهدت رزمندگان اسلام اظهار داشت: ما باید قدردان این رشادت ها و جانفشانی ها بوده و برای رشد و تعالی کشور از هیج کوششی دریغ نکنیم.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از جرم امری پرفایده و کم هزینه است گفت: امروز درک و شناخت درست و دقیقی از اهمیت پیشگیری در بین مسئولان مشاهده می شود.

رئیس شورای پیشگیری وقوع جرم در ادامه افزود: در خصوص پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری ها و اعمال تبصره دو ماده 10 اقدامات ارزنده ای در استان انجام شده و تصمیمات جدیدی نیز جهت استفاده از سامانه های الکترونیک برای کاهش پرونده ها و جرائم اتخاذ شده است.

وی با تاکید بر راه اندازی مرکز شوق زندگی با هدف مدیریت آسیب های اجتماعی تصریح کرد: همه ی دستگاه ها به محوریت دستگاه قضایی باید در افتتاح این مرکز در راستای کمک به جامعه هدف و آسیب دیدگان اجتماعی مشارکت نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش بزه سرقت در استان خاطر نشان کرد: دادستان ها و مسئولان قضایی استان و تمامی دستگاه هایی که در این زمینه وظیفه دارند باید هم در بخش شناسایی مجرمین و هم در برخورد قاطع با جدیت بیشتری عمل کنند.

وی در ادامه ابراز داشت: پابند الکترونیک برای مجرمین حرفه ای و سارقین باید جدی تر از گذشته دنبال شود.

رئیس کل دادگستری استان در پایان اظهار داشت: امید است که با هم افزایی و همکاری مسئولان شاهد کاهش وقوع سرقت در جامعه باشیم.

 

انتهای پیام/ن

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار