مدیر کل انتقال خون گیلان:

اهدای خون در گیلان ۸۸ درصد افزایش یافت

گروه استان‌ها_ مدیر کل انتقال خون گیلان از افزایش ۸۸ درصدی اهدای خون در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: نیاز به تمامی گروه‌های خونی به دلیل شرایط خاص استان همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۸۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳ 24 September 2024

به گزارش «تابناک گیلان»، بابک پاکدل، از افزایش ۸۸ درصدی اهدای خون در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: در این مدت، ۴۳ هزار و ۴۲۵ نفر از اهداکنندگان خون مرد و هزار و ۵۰۵ نفر زن بوده‌اند.

مدیر کل انتقال خون گیلان، افزود: از مجموع اهداکنندگان، ۲۵ هزار و ۵۵۳ نفر به صورت مستمر، ۱۲ هزار و ۹۴۱ نفر با سابقه، و ۶ هزار و ۴۳۶ نفر برای اولین بار خون اهدا کرده‌اند.

پاکدل با اشاره به اینکه بیشترین فرآورده خونی مورد نیاز در استان گلبول قرمز فشرده است، تصریح کرد: گیلان به علت ویژگی‌های خاص خود از جمله گردشگرپذیری، آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، و تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی، یکی از استان‌های نخست کشور در مصرف فرآورده‌های خونی است.

وی تأکید کرد: نیاز به تمامی گروه‌های خونی در گیلان، به خصوص به دلیل نیازهای درمانی مستمر، در طول سال ادامه دارد و از تمامی اهداکنندگان تقاضا می‌شود به این امر حیاتی توجه داشته باشند.

 

انتهای پیام/ن

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار