برگزاری ۲۰ رویداد در هفته گردشگری در خراسان رضوی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: به مناسبت هفته گردشگری، خراسان رضوی میزبان بیش از ۲۰ رویداد فرهنگی و آموزشی با حضور ۲۳۰۰ شرکت‌کننده از اقشار مختلف جامعه است.
کد خبر: ۱۱۸۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴ 24 September 2024
به گزارش تابناک رضوی، یوسف بیدخوری در نشست خبری هفته گردشگری خراسان رضوی که در هتل پردیسان برگزار شد با بیان اینکه هفته گردشگری از بیست و هفتم سپتامبر مصادف با 6 مهرماه ، با محوریت توسعه گردشگری برای همه اقشار جامعه برگزار می‌شود، گفت: این رویداد با تمرکز بر تورهای ویژه، برنامه‌های آموزشی و کارگاه‌های توانمندسازی، در سطح استان برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: به مناسبت هفته دفاع مقدس، مراسم ویژه‌ای با مشارکت ایثارگران و جانبازان در پارک ملت و آزمایشگاه جانبازان امام خمینی برگزار خواهیم کرد.
 
تورهای گردشگری ویژه و رایگان
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی با بیان اینکه از برنامه‌های مهم هفته گردشگری، برگزاری تورهای رایگان برای گروه‌های خاص است، گفت: به منظور بهره‌مندی ناشنوایان از جاذبه‌های گردشگری، تورهای رایگان مشهدگردی ویژه این قشر برگزار خواهد شد؛  همچنین تورهایی برای سالمندان، کارکنان نیروی انتظامی و آتش‌نشانان نیز در نظر گرفته شده است.
 
بیدخوری با اشاره به اهمیت مشارکت همه اقشار جامعه در برنامه‌های گردشگری، خاطرنشان کرد: این تورها با همکاری شهرداری مشهد و سایر نهادها تدارک دیده شده‌اند و علاوه بر جنبه‌های تفریحی، هدفی آموزشی و فرهنگی نیز دارند.
 
برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی
 
وی تاکید کرد: امسال برنامه‌های آموزشی با هدف توانمندسازی اصحاب گردشگری در مشهد و شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد. همچنین کارگاه‌های آموزشی با محوریت گردشگری شور و به منظور توانمندسازی فعالان گردشگری طراحی شده‌اند. این برنامه‌ها در تمام روزهای هفته گردشگری اجرا خواهند شد و مشارکت واحدهای اقامتی، راهنمایان تور و سایر بخش‌های گردشگری در این برنامه‌ها دیده شده است.
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از نواختن زنگ گردشگری در مدارس استان خبر داد و گفت: زنگ گردشگری روز شنبه در مجتمع آموزشی مهر علوی نواخته خواهد شد و با همکاری آموزش و پرورش، در سراسر استان این برنامه اجرا خواهد شد.
 
بیدخوری با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ویژه هفته گردشگری، مراسم تجلیل از فعالان صنعت گردشگری است تصریح کرد: در روز پنجشنبه، مراسم تقدیر از فعالان گردشگری با حضور اعضای تشکل‌های گردشگری برگزار خواهد شد. این مراسم به منظور قدردانی از زحمات فعالان این صنعت است که در طول سال نقش مهمی در توسعه گردشگری استان ایفا کرده‌اند.
 
وی از نشست‌های تخصصی با موضوع گردشگری خبرداد و اعلام کرد که در طول هفته گردشگری، نشست‌های متعددی با حضور مدیران شهرستان‌ها و مسئولان مربوطه برگزار خواهد شد. در این نشست‌ها، موضوعات مهمی از جمله توسعه گردشگری سلامت و برنامه‌ریزی برای رشد صنعت گردشگری در استان مورد بحث قرار می‌گیرد.
 
بیدخوری برنامه‌های هفته گردشگری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از برگزاری تورهای ویژه برای کارکنان و دانشجویان خارجی مشهد خبر داد و گفت: روز سه‌شنبه، یک تور گردشگری برای کارکنان و دانشجویان خارجی دانشگاه فردوسی و جامعه المصطفی برگزار خواهد شد. این تور به منظور آشنایی بیشتر این افراد با جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی مشهد و همچنین ایجاد ارتباطات بیشتر در حوزه گردشگری طراحی شده است.
 
برنامه‌های خاص برای سالمندان و نیروی انتظامی
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با توجه به روز سالمندان و نیروی انتظامی که در طول هفته گردشگری قرار دارد، گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای این گروه‌ها تدارک دیده شده است.
 
وی بیان کرد: برای سالمندان، تور مشهدگردی یک روزه برگزار خواهد شد که شامل بازدید از مکان‌های تاریخی و تفریحی مشهد است. همچنین، در روز چهارشنبه، 900 نفر از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، به آرامگاه فردوسی خواهند رفت و برنامه‌هایی با شعار 'زبان فارسی، زبان صلح و گردشگری' برگزار خواهد شد.
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: در هفته نیروی انتظامی نیز نشست‌ها و برنامه‌های مشترکی با حضور عوامل نیروی انتظامی برگزار خواهیم کرد تا از همکاری‌های آنها در توسعه امنیت گردشگری قدردانی کنیم.
 
بیدخوری یکی از برنامه‌های کلیدی هفته گردشگری در استان را تمرکز بر توسعه گردشگری سلامت دانست و گفت: یک گردهمایی بزرگ با محوریت گردشگری سلامت در مجتمع حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد تدارک دیده‌ایم. این برنامه به منظور ترویج گردشگری سلامت و بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان در این حوزه طراحی شده است.
 
وی همچنین از افتتاح فروشگاه‌های صنایع دستی خبر داد و افزود: با همکاری معاونت صنایع دستی، چندین فروشگاه صنایع دستی در هتل‌های چهار و پنج ستاره مشهد افتتاح خواهد شد تا به توسعه تولیدات و فروش محصولات صنایع دستی در استان کمک کنیم.
 
بیدخوری با تاکید بر اهمیت همکاری و هم‌افزایی بین نهادهای مختلف در توسعه گردشگری، ابراز امیدواری کرد که برنامه‌های هفته گردشگری امسال بتواند سهم بیشتری از گردشگران داخلی و خارجی را به خراسان رضوی جذب کند.
 
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته و برنامه‌ریزی دقیق، بتوانیم نقش مهم‌تری در توسعه گردشگری کشور ایفا کنیم و خراسان رضوی را به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در ایران معرفی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار