مجوز خرید ۲ فروند هواپیما برای فرودگاه اراک صادر شد

استاندار مرکزی گفت: مجوز خرید ۲ فروند هواپیما برای فرودگاه اراک صادر شده که قرارداد خرید هم به زودی با یک شرکت معتبر امضا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۵۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹ 24 September 2024

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز سه‌شنبه در شورای برنامه‌ریزی استان مرکزی، افزود: سرمایه‌گذار این طرح آمادگی لازم را دارد و از بانک صادرات نیز منابع درحال تامین است و لازم است ادارات کل راه و شهرسازی و صمت استان، پارک لجستیک را پیگیری کنند.
 
وی در ادامه بیان کرد: در سال‌ها و ماه‌های اخیر، نرخ تورم استان مرکزی از نرخ میانگین کشوری بالاتر بود، اما در شهریورماه امسال نرخ تورم استان، از میانگین کشوری کمتر شده و امید است این روند کاهشی ادامه داشته باشد، زیرا وضعیت کشور، تورمی است و قدرت خرید مردم کم شده است.
 
استاندار مرکزی گفت: مسکن یکی از مهمترین نیاز‌های هر خانواده‌ها است و در اراک این نیاز با کمبود زمین مواجه است که با الحاق اراضی به شهرها، گام بلندی در کنترل قیمت مسکن برداشته می‌شود.
 
مخلص‌الائمه در ادامه به ملاقات با وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: دستور تعریض جاده ساوه - سلفچگان با مشارکت بخش خصوصی و احداث آزادراه راهجرد به اراک از سوی مقام عالی این وزارتخانه صادر شد.
 
استاندار مرکزی گفت: ساخت خط آهن سریع قم - اراک از محل قانون بودجه سال ۹۹ حذف شد و مشکلاتی ایجاد کرد که دیگر نمی‌توان پیگیری کرد و باید مدیران و مسئولان فعالانه وارد کار شوند.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی درباره الحاق اراضی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان، افزود: بیش از ۱۰ هزار نفر در ساوه متقاضی اقدام ملی مسکن هستند، اما تامین آب برای این طرح مشکل عمده‌ای است که باید به صورت کلی و زیرساختی حل شود.
 
«علی اکبر اسدی» افزود: اکنون در اراک ۱۰ هزار نفر متقاضی مسکن اقدام ملی هستند که فرم (ج) آنان سبز است، اما تامین زمین برای آنان ممکن نیست.
 
وی بیان کرد:، چون تامین آب برای شهر آوه ممکن نیست به جای اضافه شدن ۲۶۷ هکتار به شهر ۱۰ هکتار افزایش یابد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: مذاکره با صنایع برجسته استان برای استفاده از پساب انجام شده و اتفاق خوبی در استان شکل گرفته است.
 
مدیرعامل عامل شرکت آبفا استان مرکزی هم گفت: لازم است از پساب در صنایع استفاده شود، زیرا راه نجات از بحران کم آبی، مدیریت منابع آبی است.
 
«حشمت‌الله عباسی» افزود: مدیریت استفاده از پساب در استان مورد توجه جدی نبوده، اما برای این مهم مذاکره با صنایع بزرگ پتروشیمی و پالایشگاهی انجام شده تا پساب در اختیار این ۲ صنعت بزرگ استان قرار گیرد و آب آشامیدنی برای مصرف در بخش خانگی در نظر گرفته شود.
 
وی درباره تامین آب در تفرش برای الحاق اراضی ۱۰۰ هکتاری در نهضت ملی مسکن گفت: با کاهش سرانه مصرف، امکان تامین آب فراهم است، اما اگر بیشتر باشد تامین آن ممکن نیست.
 
در این نشست درباره الحاق اراضی تفرش، کمیجان، آشتیان، ساوه و آوه بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ن

 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار