استاندار گیلان: جایگاه رزمندگان دوران دفاع مقدس هم‌تراز شهدا است

گروه استان‌ها_ استاندار گیلان جایگاه رزمندگان دوران دفاع مقدس را هم‌تراز شهدا دانست و گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس با اخلاص و توسل به خدا و ائمه اطهار(ع) در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند.
کد خبر: ۱۱۸۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴ 25 September 2024

به گزارش «تابناک گیلان»، اسدالله عباسی استاندار گیلان پیش از ظهر امروز در مراسم پنجمین آئین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و مقاومت استان در سالن اجتماعات فراجا، با بیان اینکه شهدا مدال افتخار رزمندگی را بر گردن دارند، اظهار داشت: شما رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس بودید که با فداکاری‌ و اهدا کردن خون‌های خود باعث ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی شدید

وی دوران دفاع مقدس را نبرد حق علیه باطل و‌ کفر دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس تمامی کشورهای بلوک شرق و غرب به رژیم بعث عراق انواع سلاح‌ها را می‌دادند تا علیه ملت و رزمندگان ایرانی استفاده کنند ولی مردمان این مرز و بوم با ایستادگی خود باعث شدند حتی یک متر از خاک وطن از این کشور جدا نشود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه لبیک به امامین انقلاب، حضور در دفاع مقدس و نقش آفرینی برای ادامه راه شهدا توفیق بزرگی است که نصیب پیشکسوتان دوران هشت سال دفاع مقدس شده است، بیان کرد: حفاظت و حراست از این نعمت و توفیق بزرگ نیز تلاش و همت بالایی می‌خواهد که امروز پیشکسوتان دفاع مقدس برای توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت همواره پای کار بوده‌اند.

عباسی جایگاه رزمندگان دوران دفاع مقدس را هم‌تراز شهدا دانست و تصریح کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس با اخلاص و توسل به خدا و ائمه اطهار(ع) در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و این نعمت بزرگی که خداوند به جانبازان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و مجاهدان فی سبیل الله ارزانی داشته، جایگاه شهدا است.

وی‌ با بیان اینکه سنت الهی بر این است که انسان متناسب با سختی‌هایی که در دنیا متحمل می‌شود، ارتقاء پیدا می‌کند، افزود: هر چه ایمان انسان بالاتر و بیشتر می‌شود، آزمون الهی نیز برای کسب مقامات و درجات بالاتر معنوی بیشتر و سخت‌تر خواهد بود.

استاندار گیلان با اشاره به جنایات باند تبهکاری رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین و لبنان گفت:رژیم صهیونیستی با جنایات خود مردمان فلسطین و لبنان را به خاک و خون می کشند و جامعه جهانی به سکوت مرگبار فرو رفته و مجامع بین‌المللی نیز هیچ اراده ای برای حل ایجاد آتش بس ندارند.

عباسی با تأکید بر لزوم توجه به افشاگری جنایات رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل توسط رئیس جمهور تصریح کرد: شهید رئیسی ۲ مرتبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل یکبار قرآن و بار دیگر عکس شهید سلیمانی را در دست گرفته و با نشان دادند آنان جنایات رژیم صهیونیستی و مظلومیت ملت ایران را افشا کردند و شب گذشته نیز رئیس جمهور یا سخنان خود با دیگر اثبات کردند که رژیم غاصب قدس یک رژیم کودک‌کش است.

وی‌ تنها راه شکست رژیم صهیونیستی را اتحاد و وحدت میان ملت‌های مسلمان برشمرد و بیان کرد: ملت های مسلمان با وحدت و با کنار زدن سلایق مختلف مذهبی می تواند دشمن و رژیم صهیونیستی را شکست دهند.

استاندار گیلان با بیان اینکه کتاب و پیامبر ما مسلمانان مشترک است، افزود:  دشمن و استکبار در طی چند سال گذشته‌ همواره سعی در تلاش برای ایجاد فتنه در بین کشورهای اسلامی را داشتند ولی قطعا شکست خواهند خورد.

به گفته عباسی، وحدت در بین کشورهای اسلامی همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید به سرلوحه امور قرار گرفته و به پیروزی امت اسلامی کمک کنند و اکنون شاهدیم که شیعیان‌ یمن، عراق و حتی سوریه به یاری لبنان و غزه شتافتند

وی‌ شهدا را چراغ راه هدایت کشور دانست و گفت: ما با شهدا میثاق بستیم تا زمانی مسئولیت داریم که امانت‌دار شهدا باشیم و قطعا این چنین خواهد بود زیرا عمه نگاه و وجود ما برای حضرت مهدی موعود(عج)، مقام معظم رهبری و دین مبین اسلام است.

 

انتهای پیام/ن

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار